Katastrofalni rezultati Air Berlin-a

Air Berlin je objavio katastrofalne finansijske rezultate i sa više od milijardu evra gubitka u 15 meseci zadao novi snažan udarac Etihadu.

Datum / Date: 03.05.2017.

Autor / Author: Aviatica

Foto: Dirk Schleef, za Manager Magazin

Air Berlin je sa danom zakašnjenja objavio katastrofalne poslovne rezultate za prošlu godinu (2016) i za prvi tromesečje ove godine.

Drugi nemački avio-prevoznik Air Berlin, je u petak, 28. aprila, objavio rekordan neto gubitak od 781,9 miliona evra (poslovni gubitak je iznosio 667,1 mil. evra). Godinu dana ranije (2015) ukupan gubitak Air Berlina je iznosio 446,6 mil. evra, a poslovni gubitak 307 mil. evra. Ukupan gubitak u prvom tromesečju ove godine je 293,3 mil. evra

„Nejasan tržišni položaj airberlin-a, linijska mreža opterećena snažnim sezonalnim karakterom, visoki operativni troškovi zajedno su doveli do veoma nezadovoljavajućih finansijkih rezultata. Nova strategija koja je pokrenuta na jesen 2016. je ključni korak ka zaokretu. Došao sam ovde da razvijem jasnu, efikasnu mrežnu avio-kompaniju sasvim drugačiju od hibridnog neprofitabilnog avio-prevoznika“, izjavio je Tomas Vinelman (Thomas Winkelmann), generalni direktor Air Berlin-a povodom objavljivanja rezultata.

Sa više od milijardu evra gubitka u poslednjih 15 meseci Air Berlin zadaje novi veoma snažan udarac svom manjinskom vlasniku Etihad Airways-u čije investicije u Evropi doživljavaju potpuni debakl.

On je ipak optimista i tvrdi da „ima još puno posla koji treba uraditi u ovoj godini“. Pošto su infrastrukurna ograničenja u Berlinu u velikoj meri prozvana zaslužnima za ostvarene loše rezultate, Vinkelman je rekao da će u ovoj godini biti više usmereni na operacije iz Diseldorfa odakle će širiti svoju interkontinentalnu mrežu linija. U isto vreme nastavlja se sa procesom resturktuiranja kompanije. Usvojena je nova mreža linija koja je posledica drastičnog smanjenja flote (trenutno operativno 75 aviona). Broj linija će sa 387 spasti na manje od 100, a fokus će biti na domaćem saobraćaju, letovima između nemačkih čvorišta kompanije i glavnih evropskih gradova kao i na dugolinijskom saobraćaju, prvenstveno ka SAD. Turističke destinacije su prebačene partnerskoj kompaniji NIKI.

Čak 38 aviona Air Berlina je iznajmljeno Lufthansa Grupi koja ih je rasporedila na svoje prevoznike Eurowings i Austrian. Lufthansa se sve češće spominje i kao potencijalni spasilac Air Berlina, pošto je izlazak Etihada iz još jedne neuspešne priče u Evropi više nego izvestan posle objavljivanja ovih rezultata. Direktor Lufthansa Grupe Karsten Špor će se priključiti nemačkoj kancelarki Angeli Merkel tokom njene posete Ujedinjenim Arapskim Emiratima, a u nemačkim medijima se šuška da su pregovori sa Etihadom upravo razlog za ovu iznenadnu posetu. Ako se Lufthansa i odluči za pomoć Air Berlinu to bi se moglo destiti samo uz sticanje vlasničkog udela i izvesnog prava upravljanja u Air Berlinu.

Finansijski rezultati Air Berlina predstavljaju još jedan snažan udarad arapskoj aviokompaniji Etihad Airways, koja kao najveći akcionar drži oko 29% vlasničkog udela posrnulog nemačkog prevoznika. Ovakva vest došla je samo nekoliko dana nakon odbijanja plana za spas Alitalije čiji je Etihad Airways takođe suvlasnik i pokazuje da je politika Etihada u Evropi doživela pravi debakl.  Arapski prevoznik osim vlasničkog udela u Alitaliji i Air Berlinu poseduje i udeo u švajcarskom regionalnom avioprevozniku Darwin Airline koji posluje pod brendom Etihad Regional kao i u srpskom nacionalnom avioprevozniku Air Serbiji čiji rezultati poslovanja tek treba da budu objavljeni.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije