Air Italy prekida sa radom

Italijanska aviokompanija Air Italy, bivša Meridiana, najavila prekid poslovanja i obustavu saobraćaja od 25. februara 2020.

Datum / Date: 11.02.2020.

Autor / Author: Aviatica

Foto: Simone Previdi / Wikimedia

Akcionari italijanske aviokompanije Air Italy, Alisarda i Qatar Airways preko AQA Holiding-a, su se složili da započnu proces likvidacije kompanije, nakon što nisu uspeli da se dogovore oko nastavka finansiranja kompanije koja pravi rekordne gubitke.

Qatar Airways, kao manjinski vlasnik kompanije, sa 49 posto akcija, se oglasio odmah nakon što je Air Italy izdao zvanično saopštenje. U izjavi za medije, Qatar Airways je, sa žaljenjem potvrdio da je doneta odluka o prekidu rada kao i da su sa svoje strane uradili sve što je bilo potrebno i da su bili spremni da nastave sa ulaganjem u kompaniju, ali da je za njen opstanak potrebno da svi njeni vlasnici imaju istu želju.

Prema zvaničnom saopštenju kompanije, prekid svih avio operacija nastupa odmah, ali će letove koji su planirani do 25. februara 2020. do kraja dana obaviti druge aviokompanije prema važećem redu letenja. Putnici koji imaju povratak ili celo putovanje nakon tog datuma dobiće punu refundaciju iznosa za kupljene karte.

Akcionari italijanske aviokompanije Air Italy, Alisarda i Qatar Airways preko AQA Holiding-a, su se složili da započnu proces likvidacije kompanije, nakon što nisu uspeli da obezbede potreban kapital za nastavak poslovanja.

Prema zvaničnom saopštenju kompanije, prekid svih avio operacija je planiran za 25. februar 2020. Svi letovi do tog dana će biti obavljeni prema aktuelnom redu letenja i putnici sa važećim kartama nemaju razloga za brigu.

Oni putnici koji pak imaju karte za letove nakon pomenutog datuma, mogu da dobiju punu refundaciju ili da budu prebačeni na letove drugih aviokompanija bez ikakve doplate.

Burna istorija kompanije koja postoji od 1963. trebalo je da uđe u mirnije vode dolaskom arapskog investitora. Qatar Airways je sa svojih 49 posto vlasništva započeo velike promene od februara 2018. kada je ime kompanije iz Meridiana promenjeno u Air Italy, urađen je nov brending, stigli su novi avioni i počelo je širenje mreže linija.

Kompanija je, međutim 2018. završila sa gubitkom od 164 miliona evra što je tada činilo skoro 60% ostvarenih prihoda. Prošle godine je gubitak bio još veći, pišu italijanski mediji, iako još zvanično nisu poznati rezultati za prošlu godinu.

Sedište kompanije je u Olbiji na ostrvu Sardinija. Okosnicu flote čine moderni Airbus-ovi avioni A330 koje je kompaniji obezbedio Qatar Airways. Pet Boeing-ovih aviona 737-700/800 trebalo je da bude povučeno iz flote i zamenjeno avionima 737 MAX, ali je to prolongirano s obzirom da je MAX prizemljen.

Foto: Simone Previdi / Wikimedia
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije