Air France-KLM Grupa ulaže dve milijarde u obnovu flote

Air France-KLM Grupa ulaže dve milijarde evra godišnje u nove avione kako bi smanjila emisiju štetnih gasova

Datum / Date: 11.12.2022.

Autor / Author: Aviatica

Air France – KLM avio-grupa, koju čine avio-kompanije Air France, KLM i Transavia, kao svoj strateški cilj je postavila smanjenje emisija gasova sa efektom staklene bašte za 30% u odnosu na 2019. godinu. Kako bi postigla navedeni cilj, avio-grupa će uložiti čak 2 milijarde evra godišnje u avione nove generacije.

Air France-KLM strategija za smanjenje CO2 emisije za 30% do 2030. godine u odnosu na 2019, zasniva se na tri ključne poluge: modernizaciju flote, upotrebu održivog avio-goriva i optimizaciju operacija. Naučnu potkovanost ove strategije potvrdila je i Inicijativa naučno zasnovanih ciljeva (SBTi), međunarodna organizacija koja pomaže kompanijama da dostignu ekološke ciljeve dogovorene Pariskim sporazumom o klimatskim promenama. Prema SBTi, metodologija i ciljevi Air France-KLM su naučno zasnovani i u skladu su sa Pariskim sporazumom, koji kao globalni cilj proklamuje zadržavanje povećanja globalne prosečne temperature znatno ispod 2 °C  u odnosu na predindustrijski period.

Modernizacija flote

Prema navedenom planu, cilj je da do 2028. godine Air France-KLM u svojoj floti ima 64% letelica nove generacije, a za ostvarenje tog cilja avio-grupa trenutno ulaže preko 2 milijarde evra godišnje u kupovinu letelica tipa:  Airbus A220s, Airbus A320 i A321neos, Airbus A350s, Boeing 787s i Embraer 195-E2s . Avioni najnovije generacije emituju do 25% manje CO2 u odnosu na svoje prethodnike.

Upotreba održivog avio-goriva

Nefosilno, održivo avio-gorivo (SAF – Sustainable Aviation Fuel) se proizvodi od industrijskog ili kućnog otpada i može smanjiti emisiju CO2 za čak 80%. Air France i KLM bili su pioniri u korišćenju ovih alternativnih goriva, a cilj grupe je da do 2030. godine SAF učestvuje sa 10% u ukupnoj količini mlaznog goriva. Kako je upotreba fosilnog goriva glavni uzrok emisije štetnih gasova, tako je prelazak na trenutno četiri puta skuplje održivo avio-gorivo ključno za dekarbonizaciju vazdušnog saobraćaja.

Optimizacija operacija

Optimizacija operacija podrazumeva niz procedura koje dovode do smanjene potrošnje goriva, poput eko-pilotiranja, taksiranja koriščenjem jednog motora…

„Air France-KLM strategija održivog poslovanja sa ciljem smanjenja emisije CO2 zasniva se na tri glavne akcije:  obnavljanje flote, korišćenje održivog avio-goriva i optimizacija operacija. Odobrenje naših ciljeva od strane Inicijative naučno zasnovanih ciljeva (SBTi) važno je za grupu, jer je to dokaz da je naša strategija dekarbonizacije u skladu sa naučnim ciljevima”, rekao je Bendžamin Smit, izvršni direktor Air France- KLM grupe.

“Suočen sa klimatskim izazovima, Air France sprovodi ekološki odgovorno poslovanje i ove godine je kreirao svoju strategiju pod nazivom Air France ACT, koja pored tri glavna koraka grupe dodaje i pojačanu saradnju sa francuskom železnicom”, istagla je An Rigaj, izvršna direktorka Air France-a.

“KLM odlučan u svojoj ambiciji da sprovede ekološku tranziciju avijacije. Naši naučno zasnovani ciljevi predstavljaju veliki izazov i zahtevaju krupne odluke i promene u polju naše flote, operacija i upotrebe održivog goriva. Kako bismo ove ciljeve ostvarili tesno sarađujemo u okviru naše avio-grupe, ali i sa našim partnerima u industriji na razvoju tehničkih rešenja i inovacija”, kazala je Marjan Rintel, generalna direktorka KLM-a.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije