Air France i Lufthansa traže mere protiv bliskoistočnih prevoznika
Posle američkih i evropske aviokompanije traže pravnu zaštitu od sve snažnije bliskoistočne konkurencije.
Datum / Date: 03.03.2017.
Autor / Author: Aviatica
Foto: Etihad, Emirates i Qatar Airways na ženevskom aerodromu, D. Nikolić
Dve najveće aviokompanije u Evropi, Air France-KLM i Lufthansa Group su uputili pismo Evropskoj komisiji sa molbom za hitnu reakciju na nelojalnu konkurenciju koja dolazi iz regiona Bliskog istoka, prozivajući tri tamošnja avio-prevoznika: Emirates, Qatar Airways i Etihad Airways.
„Ekspanzija zalivskih aviokompanija u Evropi u poslednjih deset godina se neverovatno podudara sa ogromnom štetom koju trpe evropske aviokompanije“, navodi se u zajedničkom pismu dva generalna direktora, Žan-Mark Žanajaka (Jean-Marc Janaillac, Air France-KLM) i Karstena Špora (Carsten Spohr, Lufthansa Group).
Pismo je upućeno Violeti Bulc, evropskoj komesarki za saobraćaj, od koje se zahteva da preduzme zakonske mere u korist evropskih aviokompanija tako što će u novom zakonu koji se sprema predvideti sisteme zaštite od nelojalne konkurencije. Zahteva se da Evropska komisija precizira pravne mehanizme kojima će sankcionisati nelojalnu konkurenciju kao i da se uvedu ograničenja na letenje.
U veoma oštrom pismu se navodi da je nečinjenje po ovom pitanju bila posledica birokratske kratkovidosti. Navodi se da su niže cene karata samo kratkotrajna povlastica za putnike, kojoj će vrlo brzo doći kraj onog trenutka kad evropski avio-prevoznici budu isterani sa sopstvenog tržišta.
Okosnicu optužbi protiv tri bliskoistočne aviokompanije čine tvrdnje o nelegalnom državnom subvencionisanju koje ove tri kompanije dobijaju.
Interesantno je da je, uprkos ovim tvrdnjama i optužbama Lufthansa nedavno sklopila niz sporazuma sa Etihad Airways-om iz Abu Dabija. Njen generalni direktor Karsten Špor objašnjava da optužbe za nelojalnu konkurenciju stoje i dalje, i negira da potpisani sporazumi sa Etihadom u vezi sa keteringom i održavanjem aviona imaju bilo kakve veze sa subvencionisanjem ove kompanije od strane Ujedinjenih Arapskih Emirata.
Od tri optužene bliskoistočne aviokompanije danas je prvi reagovao Emirates. Portparolka ove kompanije je rekla kako je čudno da dve najveće tradicionalne aviokompanije iz Evrope optužuju zalivske aviokompanije da su uticali na njihovo smanjenje broja letova ka Aziji, kada je istina zapravo sasvim suprotna. U izjavi se portparolka Emiratesa poziva na podatke OAG-a, prema kojima je pomenutih šest evropskih avioprevoznika čiji su vlasnici Air France-KLM i Lufthansa Group (Air France, KLM, Lufthansa, SWISS, Austrian i Brussels Airlines) u periodu od 2007. do 2017. povećali svoj ukupni kapacitet na rutama između Evrope i Azoje i to za 17% kada se gleda broj raspoloživih sedišta i 6% kada se u obzir uzme broj letova.
Air France-KLM i Lufthansa su u pismu Evropskoj komisiji naveli kako je samo njihovih šest avio prevoznika u poslednjih deset godina bilo prinuđeno da otkaže čak 30 linija ka Aziji zbog ekspanzije tri zalivske aviokompanije u Evropi.
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije |