Air Serbia otkazala šest letova u jednom danu

Zbog nedostatka aviona za regionalni saobraćaj Air Serbia je bila prinuđena da u subotu, 3. februara otkaže šest letova.

Datum / Date: 03.02.2018.

Autor / Author: Aviatica

Foto: D. Nikolić

Letovi Air Serbije za Zagreb, Bukurešt, Tivat, Skoplje, Sofiju i Prag, koji su bili planirani za subotu, 3. februara neće biti obavljeni, saznaje Aviatica. Dan ranije bila su otkazana dva leta – ka Beču i Podgorici.

Prema našim saznanjima u pitanju je nedostatak operativnih aviona za obavljanje regionalnoj saobraćaja.

U floti Air Serbije se nalazi šest aviona ATR, koji veoma često ispadaju iz saobraćaja. Trenutno su operativna samo dva (YU-ALN i YU-ALO). Avion YU-ALU ne leti od 7. decembra 2017, YU-ALP je iz saobraćaja isključen 28. decembra. Mesec dana kasnije, 29. januara isključen je i YU-ALV, a 1. februara i četvrti po redu YU-ALT. Osim ATR aviona iz saobraćaja je već duže vreme odsutan i jedan Airbus A319 (YU-APJ), koji ne leti od 21. decembra.

Bez ATR aviona u saobraćaju Air Serbia nije u mogućnosti da održi planirani red letenja, pa je tako već nekoliko puta otkazivala letove ka regionalnim destinacijama ili čak pribegavala povezivanju dve destinacije jednim, kružnim letom.

Tako je, na primer, u petak, 2. februara Air Serbia obavila kružni let Beograd – Ljubljana – Zagreb – Beograd. Dan ranije spojeni su u jedan letovi JU172 za Podgoricu i JU182 za Tivat, a otkazana su tri polaska za Bukurešt (JU646/7), Podgoricu (JU174/5) i za Prag (JU614/615). Pretposlednjeg dana januara otkazan je let za Beč, a u jedan su spojeni letovi za Zagreb i Ljubljanu. Dan pre toga otkazani su letovi za Podgoricu i Tivat. Kružni let Beograd – Banjaluka – Sarajevo – Beograd avionom Airbus A319 obavljen je dva puta do sada – 28. i 30. januara. Zagreb i Ljubljana su spojeni u jedan let i 24. i 26. januara.

Osim ovih iznenadnih otkazivanja letova u regionalnom saobraćaju usled nedostatka operativnih aviona, Air Serbia je nastavila i sa starom zimskom praksom da najmanje dve nedelje unapred otkaže izvestan broj letova iz nepoznatih razloga. Krajem januara je na taj način otkazano najmanje 28 letova u evromediteranskom saobraćaju koji su bili planirani za sredinu februara.

Sajt Aviatica je uputio sledeća pitanja našoj nacionalnoj aviokompaniji:

  • Šta se dešava sa ATR flotom i koliko aviona je van saobraćaja?
  • Koji su razlozi za toliko dugo odsustvo aviona YU-ALU i YU-APJ iz saobraćaja?
  • Koliko tačno letova u regionalnom saobraćaju je otkazano od 1. januara?
  • Koliko vanrednih kružnih letova je obavljeno?
  • Koliko tačno letova u evro-mediteranskom saobraćaju je otkazano u februaru i koji su razlozi za to?

Iz Air Serbije nisu u mogućnosti da nam u tako kratkom roku dostave odgovore na ova pitanja ali su usmeno ovim povodom izjavili da je u toku „redovno tehničko održavanje ATR aviona koje se obično radi u periodu godine kada je niska sezonalnost kao što je to sada slučaj“.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije