Alitalia u stečaju. Traži se kupac.

Italijanska vlada je otpočela stečaj u Alitaliji kako bi spasla kompaniju od bankrotstva i pokušala da pronađe kupca.

Datum / Date: 04.05.2017.

Autor / Author: Aviatica

Vlada Italije je imenovala privremenu stečajnu upravu u aviokompaniji Alitalia kako bi je spasla od bankrota, koji je posle odbijanja radnika da podrže plan refinansiranja kompanije, sve izgledniji.

Alitalia će dobiti kredit od 600 miliona evra koji će omogućiti nesmetano odvijanje saobraćaja prema planu letenja u narednih šest meseci. U isto vreme bi trebalo da se pronađe kupac za ovu kompaniju ili da se ako to ne bude uspešno ona likvidira.

Ministar u italijanskoj vladi za ekonomski razvoj Karlo Kalenda je izjavio da će u naredne dve nedelje stečajna uprava biti spremna za sve zainteresovane koji bi želeli da kupe kompaniju, ali takav njegov stav, nažalost, deluje previše optimističan.

Vlasnici Alitalije su Etihad Airways sa 49% i italijanske banke ali niko od njih dalje nema interesa da nastavi sa upravljanjem kompanijom koja gotovo nikada u svojoj istoriji nije bila profitabilna i koja pravi i do dva miliona evra gubitaka svakoga dana. Ako bi se desilo Alitalia bankrotira to bi bio već drugi put u poslednjih deset godina.

Iz italijanse vlade poručuju da bi želeli da prodaju 100% kompanije, a u tom slučaju kao jedini mogući kupci se vide evropske kompanije. Kalenda je čak otvoreno rekao da je jedini spas za Alitaliju čvršće povezivanje sa nekom od evropskih vazduhoplovnih grupacija.

Jedine koje bi prema svojoj finansijskoj snazi mogle da preuzmu Alitaliju su britansko-španski IAG, Air France-KLM i Lufthansa Group, međutim nijedna od ove tri velike kompanije, čini se, nema interesa da gurne viljušku u vruće italijanske špagete.

Kompanija sa 12500 radnika, od kojih je 67% glasalo protiv plana restruktuiranja kompanija koji je predviđao 2 milijarde evra dokapitalizacije ali i otpuštanje 1700 radnika i smanjenje plata i do 30%, nije primamljiva nikome.

IAG je tek uspeo da izvuče špansku Iberiju nakon žestokog otpora radnika španskog nacionalnog avio-prevoznika i teško je poverovati da bi posle višegodišnje neizvesne borbe i konačnog postavljanja kompanije na zdravu osnovu sada ušao u novu tešku priču sa neizvesnim ishodom. U isto vreme Alitalia strateški ne bi donela ništa novo IAG-u, s obzirom da ova grupacija već sada dosta dobro pokriva tržišta koja takođe drži i Alitalija.

Air France-KLM je ranije posedovao 25% Alitalije, ali je prilikom prošle krize odbio da učestvuje u dokapitalizaciji i spasu kompanije i otpisao je svoj vlasnički udeo pa je zaista neverovatno i pomisliti da bi sada, kada je situacija još gora, Air France-KLM promenio svoj stav i vratio se u vlasništvo, kojeg se jedva rešio.

Lufthansa Groupa je u odgovoru na brojna novinarska pitanja u vezi sa Alitalijom negira da postoji zainteresovanost čemu u prilog ide učešće ove kompanije u raspetljavanju Etihadovog čvora sa Air Berlinom. Osim što je preuzela desetinu Air Berlinove flote, postoji mogućnost da se Lufthansa i konkretnije pozabavi ovom suparničkom kompnijom i da je spase od propasti, ali će za uzvrat, sasvim sigurno, tražiti značajan vlasnički udeo i upravljačka prava. Direktor Lufthansa Grupe Karsten Špor ide u Ujedinjene Arapske Emirate na pregovore sa Etihadom najverovatnije na temu Air Berlin-a, mada ne treba isključiti ni mogućnost da se pregovori vode o paketu koji bi uključio i Air Berlin i Alitaliju.

Jedno je svakako jasno – niko neće biti zainteresovan da kupi kompaniju koja je rupa bez dna i čiji se radnici decidno protive zatvaranju te rupe i bilo kakvom restruktuiranju i redefinisanju kompanije. Italijanska vlada će i narednom periodu biti na teškim mukama.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije