Da li je Thai Airways u velikom problemu?

Tajlandski avio prevoznik Thai Airways našao se u velikim problemima, a u javnost stižu kontradiktorne izjave o njegovoj budućnosti.

Datum / Date: 25.10.2019.

Autor / Author: Aviatica

Foto: Andy Mitchell / Flickr

Nakon bankrota mnogih avio kompanija u ovoj godini, vazduhoplovna javnost se našla prilično uznemirena čuvši izjavu generalnog direktora tajlandske avio kompanije Thai Airways.

Ova kompanija koja važi za jednu od najboljih na svetu prema kvalitetu usluge koju pruža putnicima, zabeležila je 197 miliona američkih dolara gubitka u prvoj polovini ove godine.

To je bio povod da Sumeth Damrongchaitham, predsednik kompanije čiji je većinski vlasnik Vlada Tajlanda, izjavi za Bangkok Post sledeće:

„Konkurencija je ove godine zastrašujuća. THAI je zaista u kriz. Sledeće godine moramo da budemo mnogo bolji. Ako su zaposleni nesvesni (krize) i ne rade ništa (po tom pitanju), više neće biti vremena da se bilo šta uradi. Ostalo nam je veoma malo vremena. Danas više nismo u zoni komfora. Svi ćemo umreti ako ovaj brod potone“, bila je više nego uznemirujuća izjava predsednika kompanije.

Thai Airways ima preko 20 hiljada zaposlenih, koristi flotu od 84 aviona, od čega je šest najvećih putničkih aviona na svetu Airbus A380. Leti do 74 destinacije. Članica je Star Alliance.

Predsednik je, prema sopstvenim rečima, već počeo da kreše troškove. Ukinuo je povlastice upravi i značajno im smanjio plate. U razgovoru za Bangkok Post on je naveo da je ukinuo sve nagrade i bonuse zaposlenima i da od sada postoji samo jedna jedina nagrada za sve – a to je da kompanija preživi.

Planovi za nabavku flote su stopirani. U narednih pet godina u flotu kompanije je trebalo da bude uključeno 38 novih aviona, ali je doneta odluka da se njihova isporuka stopira, kao i da se uplate obustave.

Nakon što je intervju koji je predsednik Thai Airways-a dao Bangkok Postu izazvao veoma žestoke reakcije javnosti i strah od gašenja kompanije, on se ponovo oglasio, navodeći da su njegove reči bile pogrešno interpretirane.

Sumeth sada tvrdi da ne postoji opasnost da će kompanija biti ugašena, već da je samo želeo da skrene pažnju zaposlenima da „ovako više ne može“ i da se mora nešto pod hitno uraditi kako bi kompanija izašla iz krize. On je demantovao i pojedine navode medija da Thai ukida četiri linije u regionu Jugoistočne Azije.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije