Emirates odbio nepristojnu ponudu londonskog aerodroma

Emirates je odbio da smanji broj putnika na letovima do Londona, ali je na kraju pristao da privremeno ograniči dalju prodaju.

Datum / Date: 18.07.2022.

Autor / Author: Aviatica

Foto: Emirates

Aviokompanija Emirates došla je u otvoreni sukob sa operatorom londonskog aerodroma Heathrow (LHR) nakon nepristojne ponude da smanji broj putnika ka Londonu.

Iz ove kompanije su odlučno odbili da usliše zahtev londonskog aerodroma za koji su rekli da je apsolutno neprihvatljiv jer se od njih traži da uskrate ukrcavanje putnicima koji su svoje karte kupili i platili mesecima unapred.

Nakon što je aerodrom zapretio (ne samo Emirates-u već i drugim kompanijama) da će kazniti svako odbijanje da se smanje kapaciteti, kompanija sa sedištem u Dubaiju je izdala veoma oštro saopštenje u kome je obrazložila zašto ovakvu odluku smatra neracionalnom i sumanutom.

Emirates obavlja šest letova svakog dana na relaciji Dubai (DXB) – London Heathrow (LHR) i to avionima Airbus A380 koji imaju kapacitet od 484 do čak 615 putničkih mesta. Aerodrom u Londonu je od njih tražio da smanje broj putnika i za to im ostavio rok od 36 sati. Iz kompanije su saopštili da je tako nešto neprihvatljivo iz mnogo razloga.

Njihova kompanija “dnata” opslužuje sve letove ove kompanije na aerodromu Heathrow i u potpunosti može da zadovolji sve kapacitete. Problem je, ističu u Emirates-u, u centralnim aerodromskim službama kojima upravlja aerodromski operator i sva odgovornost je na njima. Ponuđeno prebacivanje letova na druge aerodrome u Engleskoj, su takođe odbili uz kratak odgovor da je tako nešto nerealno.

Za problem koji se naziva “Airmageddon” (Ermagedon) Emirates je optužio aerodrom.

“Mi smo (Emirates) se spremili za očekivan porast tražnje i samo smo u prošloj godini izvršili dodatne obuke za preko hiljadu pilota za avione Airbus A380, kako bismo ovu godinu dočekali spremni”. Aerodrom sa druge strane ništa nije uradio na vreme, niti su imali plan, niti su ulagali novac u radnike i očuvanje kapaciteta i sad se suočavaju sa ermagedonom za koji su sami odgovorni, “a sav teret takvog neodgovornog poslovanja sada treba da se svali na aviokompanije i putnike”, navedeno je u veoma oštrom odgovoru Emirates-a aerodromu Heathrow.

Dogovor ipak postignut

Samo dan nakon prepucavanja dve strane saopštenjima, objavljeno je da je dogovor ipak postignut. Predsednik Emirates-a i generalni direktor Aerodroma Heathrow su održali konstruktivan sastanak u petak, 15. jula ujutro, na kome je izražena čvrsta volja obe strane da se u naredne dve sedmice situacija normalizuje, da se očuva balans tražnje i kapaciteta i da se putnicima omogući da nesmetano i pouzdano putuju preko aerodroma Heathrow tokom ovog leta.

Emirates se složio da ograniči dalju prodaju na svojim letovima, ali ne i da smanji broj putnika koji su već kupili karte. Prodaja će jednostavno biti obustavljena za preostala slobodna mesta na letovima do sredine avgusta. Aerodrom će pokušati da poveća kapacitete kako bi ispratio povećanu tražnju. Svi letovi Emirates-a u tom periodu će biti obavljeni prema planiranom redu letenja i neće biti nikakvih otkazivanja.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije