Francuska aviokompanija Aigle Azur ugašena zbog bankrota
Francuska aviokompanija Aigle Azur ugašena zbog bankrota nakon što je pre tri nedelje prekinula sa letovima.
Datum / Date: 28.09.2019.
Autor / Author: Aviatica
Francuska aviokompanija Aigle Azur još je jedna u dugačkom nizu ugašenih aviokompanija ove godine.
Trgovinski sud u Parizu je odbio ponuđene finansijske pakete za spas kompanije, pa nije ništa drugo preostalo nego da se i definitivno stavi ključ u bravu. Oko 1.900 zaposlenih je ostalo bez posla.
Kompanija je proglasila stečaj (zaštitu od poverilaca) 2. septembra, ali su sa letovima nastavili i nakon tog datuma. Tri dana kasnije obustavljeni su letovi do Malija, Brazila i Portugala, a 10. septembra je prekinuta prodaja aviokarata.
Iako je do 9. septembra kompanija primila čak 14 ponuda za preuzimanje (nepotvrđena informacija), likvidaciju je nametnuo nadležan sud pošto nije prihvatio predložena rešenja. Pretpostavlja se da je jedini interes ponuđača bio preuzimanje slotova koje ova kompanija ima u veoma velikom broju (i vrednosti) na pariskom aerodromu Orly.
Kompanija Aigle Azur je koristila flotu od 11 aviona (jedan A319, osam A320 i dva širokotrupna A330) i letela je do dvadesetak destinacija. Bila je veoma značajna na alžirskom tržištu, a letala je i do destinacija u Portugalu, Zapadnoj Africi i Brazilu. Gašenjem kompanije oko 20 hiljada putnika je ostalo „zaglavljeno“, a mnoge aviokompanije su ponudile takozvane rescue tarife za putnike Aigle Azur-a.
Gašenje kompanije se dogodilo manje od sedam dana nakon što je još jedna francuska aviokompanija prestala da postoji. XL Airways je proglasio bankrot 23. septembra kada su obustavljeni svi letovi, a kompanija izbrisana iz registra.
U istoj nedelji ugašen je i britanski Thomas Cook, najstarija turistička agencija na svetu, a zajedno sa njom prestala je da postoji i njena istoimena aviokompanija. Slovenačka aviokompanija Adria Airways, koja je u vlasništvu nemačkog investicionog fonda 4K Invest se trenutno nalazi u veoma nezgodnoj situaciji. Letovi ove kompanije se otkazuju na po dva dana, a državno regulatorno telo joj je dalo rok do 2. oktobra da pronađe finansijera inače će joj ukinuti dozvolu za letenje.
Ova je godina tek na pragu četvrtog kvartala, a već je upisala brojna gašenja aviokompanija među kojima su, osim pomenutih, i neke zaista velike poput islandskog WOW Air-a ili indijskog Jet Airways-a.
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije |