Ima li dobrih vesti za Air Berlin?

Evropska komisija potvrdila ispravnost pomoći date Air Berlinu, a pojavila se i prva konkretna ponuda za preuzimanje.

Datum / Date: 11.09.2017.

Autor / Author: Aviatica

Evropska komisija je potvrdila da je pomoć od 150 miliona evra koju je nemačka Vlada dala aviokompaniji Air Berlin u skladu sa pravilima zaštite konkurentnosti.

Uprkos žalbi aviokompanije Ryanair u kojoj se tvrdi da je ta pomoć protivna zakonima EU jer omogućava Air Berlinu privilegovani položaj, Evropska komisija je obrazložila da je ovakva pomoć legalna.

Niki Lauda želi nazad aviokompaniju NIKI

Bivši vozač Formule 1 i osnivač aviokompanije NIKI želi nazad ovu kompaniju. Kako tvrdi on je spreman da ponovo preuzme NIKI, koji je sada deo Air Berlina. Trenutno je u toku provera dokumentacije, a Lauda bi mogao podneti konkretnu ponudu do kraja ove nedelje.

Air Berlin je zapao u poteškoće nakon što je Etihad Airways, kao suvlasnik, odbio dalje da finansira ovu kompaniju nakon što su objavljeni finansijski rezultati za prošlu godinu, prema kojima je Air Berlin ostvario gubitak od 782 miliona evra.

Naime, evropski zakoni omogućavaju državama da pomažu svoje aviokompanije ali samo kada je ta pomoć vremenski ograničena na kraći period kako bi se prevazišle izuzetne poteškoće.

Evropska komisija, u saopštenju koje je izdala tim povodom navela je da je ova pomoć nemače Vlade oročena na nekoliko meseci kako bi se sprečilo naprasno gašenje aviokompanije i prekid letova.

Takođe se kaže da je gotovo izvesno da proces stečaja nad kompanijom Air Berlin vodi ka njenom skorom gašenju, pa se zbog toga ne može smatrati da će primljena pomoć narušiti konkurentnost na tržištu na duži vremenski period.

Međutim, vest koja se u nedelju, kasno popodne pojavila u nemačkim medijima, da je podneta prva konkretna ponuda za preuzimanje Air Berlina mogla ukazuje da bi očekivanja EK mogla da budu pogrešna.

Nemački investitor Hans Rudolf Woehrl je predao ponudu za preuzimanje Air Berlina. On je ponudio 500 miliona evra i dodatnih 450 miliona za investicije. Woehrl je poznat kao investiror u vazdušnom saobraćaju. On je 2003. otkupio British Airways-ovu ćerku kompaniju u Nemačkoj Deutsche BA.

U pokušaju spasa Air Berlina, Woehrl računa i na udruživanje svih nemačkih avioprevoznika. Poziv je uputio Lufthansi, Condoru i Germaniji. Iz Lufthanse je stiglo „ne“ kao odgovor, ali kako je Woehrl izjavio prilikom podnošenja ponude, vrata su i dalje otvorena.

Čak i ako se drugi ne odluče da uzmu učešća, INTRO Verwaltungs, Woehrlova kompanija preko koje bi išlo preuzimanje Air Berlina, može sasvim samostalno da učestvuje.

Rok za podnošenje prijava za Air Berlin ističe 15. septembra, a odluka bi trebalo da bude saopštena 21. septembra.

 

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije