Nova informacija: Avio-saobraćaj u Srbiji može da krene od 18. maja

Nakon zbrke sa odlukama srpske vlasti izdale novo obaveštenje o pomeranju početka avio-saobraćaja na raniji termin - 18. maja.

Datum / Date: 01.05.2020.

Autor / Author: Aviatica

Foto: Aerodrom Nikola Tesla Beograd

Srpske vazduhoplovne vlasti (Direktorat civilnog vazduhoplovstva) donele su odluku da se avio-saobraćaj ipak pusti ranije kako je Krizni štab i predložio 28. marta.

Tada je najavljeno da će zabrana komercijalnih letova u Srbiji trajati do 18. maja, ali je to bilo u suprotnosti sa odlukom vazduhoplovnih vlasti koje su samo sat vremena ranije proglasile zabranu sve do 30. maja.

Dva dana kasnije, u četvrtak 30. aprila, vlasti su izdale novo obaveštenje, takozvani NOTAM prema kojem se upravljaju aviokompanije, aerodromi i kontrole letenja. U njemu sada stoji da je zabrana komercijalnog avio-saobraćaja skraćena do 17. maja u 21.59 UTC što je 23.59 po lokalnom vremenu. Tako se sada stvara mogućnost da avio-kompanije već od 18. maja u ponoć počnu sa uspostavom letova prema sopstvenim rasporedima.

Da li će ovo značiti i stvarno uspostavljanje saobraćaja zavisiće od niza drugih faktora. Državljanima Srbije kao ni drugim strancima nije dozvoljen ulazak u zemlje Šengenskog područja, dok je svim strancima takođe zabranjen ulazak u Srbiju.

Naši državljani koji budu ulazili u Srbiju će morati da budu u samoizolaciji 14 dana (ublažena mera sa ranijih 28 dana).

U Evropi se sve više priča i o novim merama koje će biti neophodno sprovoditi u avio-saobraćaju, pa se tako pominje da će putnici morati da dolaze na aerodrome i četiri sata pre let, da će im biti merena temperatura pre ulaska u avion, kao i da će u avionima biti primenjena mera socijalnog distanciranja smanjenjem kapaciteta za sedišta u sredini.

Ova mere nisu još potvrđene i sve je još uvek u fazi nagađanja. Mnogi avio-prevoznici su se pobunili protiv njih. Ryanair je najavio da neće leteti ukoliko bude neophodno da se ostavi srednje sedište prazno, jer će to značajno smanjiti njihov kapacitet i dodatno stvoriti troškovni teret na inače teško pogođene finansije avio-kompanija. Wizz Air, koji sve vreme krize sa koronavirusom obavlja smanjeni avio-saobraćaja, nastavlja da leti ka mnogim gradovima gde je to moguće, pa je tako samo na liniji između Londona i Sofije za danas planirano tri leta, a prema nezvaničnim informacijama oni su puni, što znači da nema praznog srednjeg sedišta.

Uspostava letova iz Beograda većinom tek od juna

Što se tiče avio-kompanija koje koriste srpske aerodrome, najave su da će one početi postepeno da obnavljaju saobraćaja. Wizz Air je odmah po izdavanju najnovijeg NOTAM-a promenio svoj red letenja za liniju između Londona (Luton) i Beograda i sada je prvi planirani let 18. maja. Obnova ostalih linija ove kompanije iz Beograda ostaje u planu od početka juna. Wizz Air iz Niša planira letove do Beča od 2. juna, a do ostalih destinacija od 15. maja (!?). Pretpostavljamo da ovde još nije izvršena korekcija i da će letovi takođe biti pomereni na 18. maj najranije.

Air Serbia je takođe juče popodne korigovala svoj red letenja i u potpunosti ga prilagodila novom datumu (18. maj), dok su aviokompanije Lufthansa Grupe koje lete do Beograda ranije još pomerile početak saobraćaja za jun.

Tako je Austrian predvideo da će prvi let iz Beča ka Beogradu biti uspostavljen 1. juna. Istog datuma bi trebalo da bude uspostavljena i linija između Ciriha i Beograda koju obavlja SWISS kao i linije Lufthanse iz Frankfurta i Minhena ka Beogradu. Saobraćaj ka Beogradu bi od 1. juna trebalo da uspostavi i Turkish Airlines na liniji ka Istanbulu.

Aeroflot još uvek nije uvrstio Beograd u svoj red letenja. Air France planira povratak aviona na letove između Pariza (CDG) i Beograda od 1. juna, a pre tog datuma putnici ove kompanije će moći da koriste letove aviokompanije Air Serbia sa kojom Air France ima potpisan kod-šer sporazum.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije