Osniva se preduzeće za upravljanje aerodromima – Aerodromi Srbije

Početna|VESTI|Srbija / Region|Osniva se preduzeće za upravljanje aerodromima – Aerodromi Srbije

Osniva se preduzeće za upravljanje aerodromima – Aerodromi Srbije

Vlada Republike Srbije donela je odluku o formiranju novog javnog preduzeća koje će upravljati svim srpskim aerodromima.

Objavljeno:1. 2. 2016.|09:00 » 17:32Autor: Tagovi:, , , , |

Na sednici Vlade Republike Srbije održanoj 30. januara doneta je odluka da se formira novo javno preduzeće “Aerodromi Srbije”, koje će se baviti upravljanjem, razvojem, održavanjem i komercijalizacijom budućih aerodroma koji bi trebalo da se uključe u funkcionalnu mrežu novoosnovanog preduzeća.

U saopštenju Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture se navodi da u Srbiji trenutno postoje 22 registrovana aerodroma, među njima je i nekoliko onih koji imaju betonsku, asfaltnu ili veštačke podloge, a koji pripadaju Ministarstvu odbrane i veoma malo se koriste.

Nije poznato koji će sve aerodromi biti u nadležnosti novoosnovanog preduzeća, ali se od ranije spekulisalo da će to biti svi aerodromi sem beogradskog “Nikola Tesla” i da će ovo preduzeće upravljati i aerodromima u Nišu (“Konstantin Veliki”) i Kraljevu (“Morava”).

Preduzeće “Aerodromi Srbije” će biti finansirano iz budžeta sve dok ne bude u stanju da se samostalno finansira. Predviđeno je 10 miliona dinara godišnje za ovo preduzeće, kojim će za početak upravljati Predrag Babić, dosadašnji rukovodilac sektora za investicije aerodroma “Nikola Tesla”. On će biti vršilac dužnosti dok Vlada ne izabere direktora. Aerodromi Srbije će imati dva zaposlena, a sedište preduzeća će biti na aerodromu “Nikola Tesla”, koje će, prema saopštenju ministarstva, biti dužno da novoosnovanom preduzeću priža stručnu i svaku drugu pomoć.

Prvi zadatak novog preduzeća biće da se aerodrom “Morava” kod Kraljeva uključi u saobraćaj. Pomoćnik ministra Zoran Ilić je naveo da je namera Vlade da preseli sve lowcost kompanije sa beogradskog aerodroma na manje aerodrome u Srbiji (Niš i Kraljevo) pri tom sasvim pogrešno objasnivši da svuda u svetu lowcost prevoznici koriste sekundarne, manje aerodrome umesto glavnih.