Pušten u rad novi deo terminala na beogradskom aerodromu
Novoizgrađeni gejtovi na beogradskom aerodromu pušteni u rad uz bitne izmene protoka putnika.
Datum / Date: 13.04.2022.
Autor / Author: Aviatica
Foto: Luka Filipović
Novoizgrađeni deo postojećeg terminala na Aerodromu Nikola Tesla u Beogradu pušten je danas u rad.
Novih 13 gejtova, čekaonica za putnike za ukrcavanje na let, dodato je kapacitetima C prolaza na Terminalu 2 beogradskog aerodroma. Osim osam standardnih gejtova sa avio-mostovima otvoreno je i pet gejtova na prizemlju za putnike koji se na let ukrcavaju autobusima, takozvanih bus gejtova.
Četiri nova avio-mosta opslužuju osam novih gejtova – jedan most za dva gejta i dve pozicije za avione. Ukupan broj gejtova na C prolazu sada je 19.
Novoizgrađeni deo terminala projektovan je u skladu sa standardima matične kompanije VINCI Airports, u pogledu materijala, paleta boja, sistema oznaka, opreme i drugih elemenata enterijera. Bruto površina novoigrađenog dela C prolaza je 13.600 kvadratnih metara. Osim toga proširena je i pripadajuća platforma površine blizu 27.000 kvadrata u sklopu koje su i četiri nove parking pozicije uključujući i jednu za širokotrupne avione.
Više fotografija možete pogledati u posebnoj FOTO PRIČI |
„Otvaranjem novog proširenja terminala i prateće infrastrukture značajno ćemo poboljšati efikasnost našeg aerodroma i podići nivo usluge za putnike i partnerske avio-kompanije. Radujem se što će se putnici i lično uveriti u novi standard i kvalitet usluge koji su u skladu sa najboljom praksom kompanije VINCI Airports. Cilj tekućeg projekta modernizacije je da Aerodrom Nikola Tesla Beograd postane novo regionalno saobraćajno čvorište“, rekao je Fransoa Berizo, generalni direktor kompanije Belgrade Airport koja upravlja beogradskim aerodromom.
Proširenje pristanišne zgrade na C strani je deo velikog projekta rekonstrukcije i proširenja celokupne postojeće zgrade terminala. Plan je da se izgradi više od 92.000 m2 nove površine koja će sadržati centralizovanu bezbednosnu kontrolu, dodatne šaltere za registraciju na let, niz novih sadržaja za zabavu i relaksaciju putnika, kao i nove ugostiteljske i komercijalne prostore.
Ceo koncesioni projekat snažan fokus takođe stavlja i na održivo poslovanje, u skladu sa politikom kompanije VINCI Airports koja za cilj ima postizanje nulte emisije gasova sa efektom staklene bašte do 2050. godine na svim svojim aerodromima širom sveta.
Predviđeni završetak svih radova planiran je do kraja 2023.
Centralizovana kontrola putnika
Najveća novina na beogradskom aerodromu je u sektoru kontrole putnika. Od danas je ukinuta pojedinačna KD kontrola na svakog gejtu, a uvedena je centralizovana kontrola na ulasku u tranzitnu zonu aerodroma, ispred pasoške kontrole. Na ovaj način poboljšava se protok putnika i uvodi standard kakav važi u celom svetu. Putnici po prolasku KD kontrole ide na pasošku kontrolu, nakon čega dolaze u jedinstveni prostor tranzitne zone u kojoj više neće biti pregrada na gejtovima i novih kontrola.
Jedinstven prostor tranzitne zone trenutno postoji samo na novoizgrađenim gejtovima od C7 do C14, ali kako je Petar Novaković, direktor aerodromskog razvoja izjavio već od danas počinju da se sklanjaju i zidovi i pregrade na starim gejtovima, tako da će u narednom periodu ceo prostor tranzitne zone biti jedinstven.
Na novim gejtovima uskoro treba da budu otvoreni i brojni prodajni i ugostiteljski sadržaji.
Razdvajanje dolaznih i odlaznih putnika
Još jedna značajna novina na beogradskom aerodromu je i odvajanje putnika u dolasku od putnika u odlasku. I ovo je još jedan od svetskih standarda koji će od danas biti primenjen na aerodromu u Beogradu. Osim boljeg protoka putnika, ovim se postiže i poboljšanje bezbednosti i omogućava aerodromu potrebnu usklađenost sa najvišim bezbednosnim propisima kakvi važe za pojedine zemlje poput SAD ili Izraela.
Putnici u dolasku će od danas po izlasku iz aviona ulaziti u avio-most, a dalje će ih put voditi na novi gornji nivo aerodroma koji će služiti kao koridor za dolazne putnike. U ovom dugačkom koridoru su postavljeni brojni travelatori, pokretne trake za putnike kako bi se ubrzalo i olakšalo kretanje. Dolazni putnici će se iz ovog koridora uputiti ili na izlaz sa aerodroma, tj. ka zoni pasoške kontrole i preuzimanja prtljaga, ili će moći da se vrate na donji nivo, u tranzitnu zonu, ako imaju vezani let i nemaju potrebe da napuštaju aerodrom.
Posebni gejtovi za SAD i Izrael
Treća značajna novina su i posebni gejtovi za letove ka SAD ili Izraelu. Kako ove dve zemlje imaju posebne bezbednosne zahteve, aerodrom Beograd je dobio i dva specifična konvertibilna gejta. Na pozicijama gejtova C11 i C12 se nalaze klizna staklena vrata uz pomoć kojih se ovi gejtovi mogu zatvoriti i odeliti od jedinstvene tranzitne zone.
Na ulasku u ova dva gejta je postavljena i nova, posebna KD kontrola, kako to zahtevaju vazduhoplovne vlasti pojedinih zemalja. Kada se gejtovi budu koristili za letove ka drugim zemljama, vrata će biti otvorena, a KD kontrola se neće koristiti.
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije |