Star Alliance menja fokus razvoja sa širenja na čvršće povezivanje

Početna|VESTI|Svet|Star Alliance menja fokus razvoja sa širenja na čvršće povezivanje

Star Alliance menja fokus razvoja sa širenja na čvršće povezivanje

Nove informacione platforme na kojima se radi unutar Star Alliance omogućiće još čvršće i efikasnije povezivanje svih njenih članica.

Objavljeno:14. 5. 2017.|09:11 » 15:31Autor: Tagovi:, , |

Na konferenciji za novinare održanoj u Frankfurtu povodom 20. godišnjice Star Alliance, Džefri Goh (Jeffrey Goch), njen generalni direktor i Pedro Hejlbron (Pedro Heilbon), generalni direktor aviokompanije Copa Airlines i aktuelni predsedavajući upravnog odbora Star Alliance, najavili su brojne novosti.

Došlo je do promene fokusa u strategiji razvoja alijanse. Iako su ostale pojedine „bele tačke“ na mapi koje još nisu pokrivene ili bar ne dovoljno dobro pokrivene, alijansa će svoj dalji razvoj usmeriti na čvršće povezivanje svojih članova i na dodatna integisanja uslužnog sektora među kompanijama.

Hejlbron je na pitanja novinara odgovorio da alijansi trenutno nedostaje ozbiljan partner na meksičkom tržištu, dok je Goh kao primer „bele tačke“ naveo Rusiju. Novo širenje alijansu očekuje već naredne nedelje kada će u Šangaju u program „Connecting Partners“ biti primljena kineska aviokompanija Juneyao Airlines.

Ono što će, međutim, biti fokus daljeg razvoja alijanse je tehnološko povezivanje među svim njenim članicama. Na prvi pogled ne tako interesantne vesti za javnost, ali svakako veoma značajne sa aspekta samih putnika, kojima će novine koje su najavljene znatno olakšati neke od do sada veoma iritantnih situacija tokom putovanja.

Najvažnija novina je razvoj informaciono-tehnološkog haba u Frankfurtu koji će omogućiti da se sve dodatne usluge aviokompanija bolje povežu tako da omoguće putnicima pun nivo usluga nezavisno sa kojom kompanijom članicom putuju. Kao primer očekivanog poboljšanja u alijansi su naveli izbor sedišta tokom leta. Dok je sada veoma teško izabrati sedište na nekom od letova partnerske kompanije iz alijanse za putnike koji imaju kartu izdatu od druge kompanije, to se u veoma bliskoj budućnosti neće dešavati. Svaka karta, nezavisno od toga koja kompanija ju je izdala i koje sve letove uključuje, omogućiće putniku da jednostavnim potezom izabere sedišta na letovima, naruči specijalne obroke ili izvrši promenu rezervacije.

Rukovanje prtljagom i posebno zagubljenim prtljagom postaće takođe lakše sa novim digitalnim razvojem alijanse. Stvaranje specijalnog IT haba za rukovanje prtljagom, koji je pokrenut krajem prošle godine, omogućeno je da se na jednom mestu obrađuju sve poruke o prtljagu koje stižu svim aviokompanijama članicama alijanse. Novi centar dnevno obradi pet miliona poruka o prtljagu, a pretraga za zagubljenim koferima sada je daleko brža i efikasnija.

Možda i najveće poboljšanje koje sledi je rukovanje putničkim rezervacijama u slučajevima kada dođe do poremećaja u saobraćaju. Nova jedinstvena informaciona platforma na kojoj se intenzivno radi i koja je sada u test fazi, omogućiće službenicima aviokompanija da veoma jednostavno vrše promene rezervacija i prebacivanje putnika čiji su letovi otkazani ili kasne ili su izgubili konekciju, na letove svih drugih aviokompanija. Trenutno je ova procedura dosta komplikovana, zato što ne omogućava direktno rezervisanje novog leta, već traži od službenika da konktaktiraju drugu kompaniju i da dobiju odobrenje za slobodno mesto koje mogu da rezervišu. Sa novim programima sve će se radititi automatski, kroz rezervacioni sistem, a službenik jedne aviokompanije će moći da raspolaže sedištima na letovima drugih aviokompanija po potrebi na isti način na koji raspolaže sedištima na letovima svoje aviokompanije.