Sve više problema za Ryanair

Najava velikog štrajka kabinskog osoblja, piloti traže bolje uslove, Belgija najavila tužbu. Šta je sledeće?

Datum / Date: 05.10.2017.

Autor / Author: Aviatica

Najava velikog štrajka kabinskog osoblja, piloti traže bolje uslove, Belgija najavila tužbu. Šta je sledeće?

Ryanair se suočava sa sve više velikih problema. Ova najveća evropska aviokompanija i pionir low-cost aviosaobraćaja u Evropi, je nedavno otkazala veliki broj letova što je dovelo do otkrića brojnih problema sa kojima se suočava u svojim redovima.

Otkazano je preko 20.000 letova sve do kraja marta 2018. čime je na cedilu ostavljeno nekoliko stotina hiljada putnika sa kupljenim kartama. Glavni razlog za ovako masovno otkazivanje je odlazak većeg broja pilota zbog loših radnih uslova. Usled njihovog odlaska u kompaniji nisu uspeli da popune rupe u redu letenja pa su bili prinuđeni na velika rezanja.

Vazduhoplovne vlasti u pojedinim zemljama su istog trenutka reagovale. Velika Britanija je odmah zatražila od Ryanair-a da poštuje prava putnika u slučajevima otkazanih letova, dok je Belgija upravo objavila da planira pokretanje tužbe protiv ove kompanije zbog, kako je navedno, neprofesionalnog odnosa prema putnicima i nepoštovanja zakona koji propisuju postupanje avioprevoznika u slučajevima otkazanih letova.

Iz Belgije su objasnili da je Ryanair propustio da pravilno informiše svoje putnike o njihovim pravima, na šta je bio obavezan. Oni zameraju ovom lowcosteru i da je sa putnicima iz Belgije umesto na francuskom i flamanskom komunicirao isključivo na engleskom.

Ujedno sa spoljašnjim problemima, rastu i oni unutrašnji koji su zapravo i pokrenuli pravu lavinu izazova za Ryanair i njenog kontroverznog direktora Majkla O’Lirija.

Kabinsko osoblje iz Velike Britanije poručuje medijima da se sprema veliki štrajk zbog loših uslova rada. Ostrvski mediji prenose izjave pojedinih zaposlenih da u kompaniji vlada haos i da veliki broj njih planira prelazak u easyJet i Norwegian, neke od najvećih Ryanair-ovih konkurenata.

Prema ugovorima koje zaposleni imaju, njima je zabranjeno svako sindikalno organizovanje i upravo je to razlog za ovaj vid pobune i za odlazak velikog broja radnika – nemogućnost da se izbore za bolje radne uslove.

Guardian piše da su se piloti Ryanair-a iz baza u Velikoj Britaniji organizovali u nezvanični sindikat i da će na taj način pokušati da se izbore za pravo na sindikalno udruživanje i za bolje radne uslove.

Problemi koji tek čekaju Ryanair su drastično poljuljano poverenje putnika. Iako se ne zna tačan broj oštećenih putnika, nezadovoljni radnici navode da se radi o više od 700.000 ljudi, može se sa sigurnošću očekivati da će to biti ozbiljan udarac na poverenje putnika i da će uticati na smanjenje broja rezervacija u narednom periodu.

Ujedno se nameće možda i najozbiljnije pitanje – da li avioprevoznik sa tako lošom politikom prema svojim zaposlenima ugrožava sigurnost i bezbednost aviosaobraćaja? Ako se od pilota traži da rade prekovremeno, da prekidaju svoj odmor, ako im se traži da sve troškove zbog posla pokrivaju sami, da plaćaju svoj smeštaj i obuku, da ne mogu da se sindikalno organizuju i pobune protiv loši odluka menadžmenta i takve politike i pri tom da za svoj posao budu plaćeni znatno manje nego kolege u drugim kompanijama, onda se može reći da je to sigurnosna pretnja. Ovime će se sigurno pozabaviti i nadležne regulatorne institucije u Evropskoj uniji.

Uprkos svemu niko ne pominje nužnost odlaska prvog čoveka ove kompanije Majkla O’Lirija. Onaj ko je evropskog vazduhoplovnog giganta doveo u ovu situaciju morao bi pod hitno da bude smenjen.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije