Air Canada razmatra letove za Beograd

Air Canada potvrdila za portal Aviatica da se direktna linija do Beograda trenutno nalazi u fazi razmatranja

Datum / Date: 25.06.2021.

Autor / Author: Aviatica

Kako je Aviatica saznala od kanadske nacionalne aviokompanije Air Canada, linija do Beograda se nalazi u fazi razmatranja.

Direktna linija do Beograda je u planu, potvrdili su nam iz odeljenja za odnose sa javnošću kanadske kompanije.

„Još uvek razmatramo red letenja do pojedinih destinacija, uključujući i Beograd“, rečeno nam je u ovoj kompaniji.  Na molbu da pojasne da li to znači da je Beograd kao nova destinacija izvestan, samo da se traži adekvatan red letenja, iz Air Canade su odgovorili da se Beograd razmatra i da ćemo biti uskoro informisani o razvoju ove odluke.

Problem sporazum Srbije i Kanade?

Mapa: Geographica

Kako je Aviatica nezvanično saznala od proverenog i pouzdanog izvora koji je direktno upućen u ovo pitanje, ne samo da Air Canada razmatra letove do Beograda, već je i srpski nacionalni avio prevoznik Air Serbia pred istim zadatkom.

Dve se aviokompanije, međutim, suočavaju sa neočekivanim problemima koji proizilaze iz bilateralnog sporazuma o vazdušnom saobraćaju između Srbije i Kanade.

Ovaj sporazum, naime, podrazumeva redovne i direktne komercijalne letove koje bi obavljali unapred određeni avio prevoznici od strane vazduhoplovnih vlasti dve zemlje, ali podrazumeva i ograničenje u broju letova na nedeljnom nivou.

Sporazum dozvoljava svakoj od strana da obavlja samo dva povratna leta nedeljno što je veoma neobično za ovakve sporazume. Nejasno je i zašto se jedan ovakav restriktivan član našao u sporazumu koji je prema svim ostalim paragrafima veoma liberalan. Dve su države potpisale Sporazum još 21. maja 2018, a isti je stupio na snagu 25. marta 2019.

U aneksu Sporazuma koji se odnosi na rutiranje, u članu 7. navedeno je da svaka strana odobrava maksimalno dva povratna leta nedeljno koja mogu biti raspoređena na više aviokompanija sa svake strane, prema tome kako su se vazduhoplovne vlasti odredile.

Foto: Isečak iz Aneksa Sporazuma između Srbije i Kanade

Takođe se navodi i da se dve strane mogu saglasiti o promenama kapaciteta. Međutim, uzimajući u obzir da sporazum vrlo jasno određuje reciprocitet dve strane, nameće se pitanje koliko je moguće postići takav dogovor. Zamislimo, na primer, da Air Canada želi najmanje tri leta nedeljno, dok Air Serbia neće više od dva. Zašto bi se u tom slučaju Air Serbia složila sa povećanjem kapaciteta sa dva na tri leta nedeljno, ako bi time ojačala sopstvenu konkurenciju.  Kanađanima, možda, ne odgovara samo dva leta nedeljno i tako dolazimo do neizlazne situacije gde samo jedan član iz aneksa blokira ceo sporazum koji tako postaje neprimenjiv.

Foto: Pixabay

Direktno do Zagreba

Iz ove kompanije su nam potvrdili da od sledeće godine planiraju direktne letove od Toronta do Zagreba.

Kako portal Ex-Yu Aviation piše , letovi su planirani tri puta nedeljno: ponedeljkom, četvrtkom i subotom avionom Airbus A330-300, počev od 2. juna 2022. Letovi, međutim, još uvek nisu otvoreni za prodaju

„Red letenja na liniji od Toronta do Zagreba je već spreman za 2022, ali su promene moguće u zavisnosti od razvoja aktuelne situacije“, rekli su nam u službi za odnose sa javnošću kompanije Air Canada.

Foto: Air Canada

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije

1745