Datum / Date: 18.09.2020.
Autor / Author: Aviatica
Foto: Ruifo / Flickr
U Alitaliji očekuju da će tokom oktobra uspeti da ostvare 46 posto obima saobraćaja u odnosu na originalni plan pre koronavirusa. Ova kompanija je tokom septembra najavila povećanje za 7% u odnosu na avgust, dok se u oktobru očekuje 29% više letova.
Planirano je ponovno uspostavljanje saobraćaja sa aerodroma u Milanu (Malpensa i Linate) ka Frankfurtu, Diseldorfu, Parizu (Orly) i Njujorku. U isto vreme iz Rima je najavljeno obnavljanje velikog broja domaćih linija, letova ka Tel Avivu i Alžiru kao i povećanje letova ka Tirani, Tunisu, Ženevi, Briselu, Cirihu, Nici. Planiran je i povratak važnih intekontinetalnih linija ka Buneos Ajresu i Tokiju (Haneda).
Povlačenje sa Malpense
Uprkos zvaničnim najavama iz Alitalije koje su stigle krajem avgusta, a u kojima se govori o obnovi saobraćaja sa aerodroma Malpensa i Linate u Milanu, kompanija je izgleda naknadno donela odluku da se u potpunosti povuče sa aerodroma Malpensa. Kako je javila italijanska novinska agencija ANSA, jedina Alitalijina linija sa Malpense koja se trenutno obavlja je prema rimskom aerodromu Fiumicino, ali bi ona trebalo da bude obustavljena 30. septembra 2020, nakon čega bi ovaj aerodrom ostao bez letova nacionalnog avio prevoznika po prvi put u 70 godina.
Odobrena finansijska pomoć
Evropska komisija je sredinom septembra odobrila planirani paket pomoći Alitaliji u vrednosti od 200 miliona evra. Ova pomoć se odnosi isključivo na premošćavanje krize zbog koronavirusa i biće u formi bankarskih garancija italijanske vlade. Pomoć se ne odnosi na sveukupnu krizu u kojoj se Alitalia nalazila i pre izbijanja pandemije i još uvek nije poznato kako će se to dalje rešiti. Stiče se utisak da italijanska vlada nema pojma šta će sa svojim nacionalnim avio preovoznikom. Prema najnovijim spekulacijama u italijanskim ekonomskim krugovima i medijima planirano je pokretanje potpuno nove aviokompanije koja bi preuzela vredne celine postojeće Alitalije ali bi dobila i sasvim novo ime.
Početkom septembra, Alitalia je objavila da je u prvih šest meseci 2020. ostvaren rekordan gubitak od 430 miliona evra (u odnosu na 250 miliona evra minusa u 2019.)
Beograd u neizvesnosti
Ponovno uspostavljanje linije do Beograda se stalno odlaže. Prema izvoru iz kompanije ova linija je bila planirana za obnavljanje više puta ali je odluka pomerana. Najnovijim uvidom u rezervacioni sistem može se videti da Beograd nije u planu do daljnjeg. Nezvanično iz Alitalije su nam potvrdili da je sudbina linije Rim – Beograd još uvek nepoznata i da odluka o njenoj suspenziji do kraja zimskog reda letenja nije konačna. Dok se linija ne vrati, putnici Alitalije mogu da koriste letove partnerske aviokompanije Air Serbia na kojima Alitalia ima svoju oznaku i pravo prodaje određenog broja sedišta.
Naslovna fotografija: Ruifo / Flickr
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije |