Datum / Date: 19.10.2018.
Autor / Author: Aviatica
Foto: Air Serbia
Alitalia je obavestila svoje putnike da od 1. oktobra ove godine više ne koristi aerodromski salon za biznis klasu na beogradskom aerodromu Nikola Tesla Air Serbia Premium Lounge.
Putnici u biznis klasi ove kompanije od sada mogu da koriste centralni biznis salon na beogradskom aerodromu koji održava Dufry, zakupac aerodromskih ugostiteljskih i trgovinskih objekata.
Alitalia je ranije koristila ovaj salon Air Serbije, zajedno sa Etihad Airways-om s obzirom da su sve tri kompanije bile članice Etihad Airways Partners-a (EAP), neformalne alijanse aviokompanija u kojima je Etihad Airways imao vlasnički udeo.
Bankrotom Air Berlina, a potom i Alitalije i izlaskom uprave Etihad Airways-a iz ove potonje, tiho prestala je da postoji i ova „alijansa“. Alitalia je počela da napušta EAP još prošle godine kada je odbila da svoj call centar prebaci u Beograd, gde je Etihad Airways otvorio call centar sa idejom da bude zajednički za sve kompanije u kojima je imao vlasništvo. To je odmah odbio indijski Jet Airways, Air Berlin je ubrzo bankrotirao, Alitalia nije želela da se priključi, pa je beogradski call centar ostao da služi samo Etihadu i Air Serbiji.
Etihad je takođe želeo da objedini i sve svoje aviokompanije u korišćenju zajedničkih aerodromskih salona. Prema podacima sa sajta Alitalije, ova je kompanija već napustila sve zajedničke salone širom sveta, a nakon izlaska iz beogradskog salona, ostala je još jedino na salonu Etihada u Abu Dabiju.
Nakon odustajanja Etihada od Alitalije, u Italiji je to doživljeno kao izdaja, pa je raspoloženje italijanskih vlasti koje sada prinudno upravljaju Alitalijom, javnosti i zaposlenih u samoj kompaniji veoma negativno prema bivšem arapskom partneru. To se vidi i po tome što stečajna uprava u pokušaju da povrati finansijsku stabilnost i ostvari održivu profitabilnost raskida sve ključne veze sa Etihadom.
Nezvanično saznajemo i da je u toku povratak cele kompanije na pređašnji rezervacioni sistem koji je bio u funkciji pre nego što je pod palicom Etihada instaliran Sabre (isto kao i u Air Serbiji). Ovaj sistem se pokazao kao veoma nepraktičan i loš za Alitaliju, pa je prva stvar koja je urađena u kompaniji nakon odlaska Etihadovog menadžmenta bila akcija povratka na staro stanje.
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije |