Brojni problemi za easyJet

Početna|VESTI|Evropa / Mediteran|Brojni problemi za easyJet

Brojni problemi za easyJet

Trećina zaposlenih easyJet-a će ostati bez posla, finansijski direktor podneo ostavku, kineski hakeri ukrali podatke putnika, a konkurencija uzima tržište.

Objavljeno:3. 6. 2020.|10:01 » 11:15Autor: Tagovi:|

Britansku avio-kompaniju easyJet i jednu od tri najveće evropske low-cost kompanije potresaju brojni i ozbiljni problemi.

Zbog krize izazvane koronavirusom, easyJet je najavio smanjenje flote i otpuštanje i do 30 posto radnika što bi značilo da bi čak 4.500 radnika od ukupno 15.000 moglo da ostane bez posla. To je bio razlog da finansijski direktor, Andrew Findlay, jedan od ključnih osoba u menadžmentu najavi svoju ostavku. On će na tom mestu ostati do maja naredne godine, a odluku je doneo upravo zbog planiranog otpuštanja radnika.

Pad na londonskoj berzi

Zbog pada vrednosti akcija easyJet-a na londonskoj berzi, ova je kompanija ispala sa prestižne FTE100 berzanske liste sto najvećih kompanija prema tržišnoj vrednosti akcija. Za samo tri meseca, od 21. februara do kraja maja, vrednost akcija easyJet-a je prepolovljena.

Hakerski napad

U isto vreme kompanija se suočava sa veoma visokom kaznom zbog hakerskog napada u kome su pokradeni podaci od devet miliona putnika easyJet-a. Istraga o ovom veoma sofisticiranom i masovnom hakerskom napadu je u toku, a kancelarija britanskog poverenstva za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti (UK’s Information Commisioner Office) saopštava da bi se easyJet mogao suočiti sa maksimalnom kaznom od 20 miliona evra s obzirom na veličinu napada.

Napad se dogodio u januaru, ali su informacije o njemu do javnosti stigle tek nedavno, što je i sam easyJet potvrdio. Saopšteno je da su „kineski hakeri“, ukrali lične podatke od devet miliona putnika easyJet-a kaoi da su ukradeni detalji o kreditnim karticama preko 2.200 putnika.

Kasni obnova saobraćaja

easyJet je najavio obnovu redovnog avio-saobraćaja od 1. jula što je znatno kasnije od konkurencije. Wizz Air, na primer, sve vreme krize obavlja saobraćaj u znatno smanjenom obimu. Već od sredine maja krenulo je povećanje broja letova, a od 1. juna gotovo sve linije su ponovo u funkciji ali sa smanjenim kapacitetom. Dok easyJet počne sa letovima, Wizz Air će već biti u značajnoj prednosti u pogledu procenta obnovljenih letova, ali i u osvajanju novih tržišta. Ova je kompanija nedavno najavila osnivanje čak četiri nove baze i planira pokretanje neverovatnih 55 novih linija unutar evro-mediteranskog saobraćaja, što će biti značajan udar na tržište easyJet-a.

Prema planu britanskog low-cost prevoznika, tokom jula i avgusta biće obnovljeno 75 posto svih letova prema redu letenja pre korona krize, ali će angažovani kapacitet biti tek na 30 posto od redovnog, s obzirom da će značajno biti smanjen broj letova na svim linijama.