Brz oporavak avio-saobraćaja izazvao kašnjenja i gužve

Na Generalnoj skupštini IATA se raspravlja o problemima tokom oporavka avio-saobraćaja nakon pandemije.

Datum / Date: 20.06.2022.

Autor / Author: Aviatica

Foto: IATA

Evropa je danas suočena sa neverovatnim haosom na aerodromima, što je posledica neočekivano brzog oporavka avio-saobraćaja nakon ukidanja mera za suzbijanje pandemije koronavirusa Covid-19.

Ovo je glavni zaključak evropskog potpredsednika IATA za Evropu, Rafaela Švarcmana, koji je na Generalnoj skupštini IATA u Dohi predstavio situaciju na ovom kontinentu.

“Interesantno je da do sada u 2022. zabeležno isto kašnjenja kao i u 2019, pre kovida, s tim što je sada obima saobraćaja tek na 75 od onog u 2019”, rekao je Švarcman.

To jasno ukazuje na postojanje izvesnih problema. Ako je saobraćaja za četvrtinu manje, a kašnjenja isto, znači da nešto u samom sistemu ne funkcioniše.

Švarcman je kao glavni problem naveo nedostatak radnika. Ne samo avio-kompanije, već i aerodromi imaju problem sa radnom snagom. Mnogi zaposleni su napustili avijaciju nakon izbijanja pandemije kada je avio-saobraćaj širom sveta praktično stao na godinu dana. Sada, kada je oporavak započeo više nema ko da radi. Nove radnike nije tek tako jednostavno zaposliti, jer za to su potrebni meseci ili čak godine obuke i pripreme, a mnoge delatnosti u avio-saobraćaju zahtevaju i veoma strogo licenciranje i dozvole.

Potpuno paradoksalno, ali aerodromi posluju na ivici kapaciteta, iako je još uvek značajno manji broj operacija. Postoje problemi sa slotovima. Zbog kašnjenja usled manjka radnika ili zbog gužvi na pasoškoj i putničkoj kontroli što zbog manje radnika što zbog još uvek komplikovanih restriktivnih mera za putovanja, dešava se da avio-kompanije izgube slot za poletanje.

Ovo je sve češća situacija, pa se na aerodromima koju funkcionišu putem slotova, dešavaju ogromna kašnjenja baš usled tih poremećaja.

Foto: IATA

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije