ČSA pred bankrotom
Češka nacionalna aviokompanija ČSA - Czech Airlines podnela zahtev za proglašenje stečaja zbog nemogućnosti da izmiruje svoje obaveze
Datum / Date: 01.03.2021.
Autor / Author: Aviatica
Foto: ČSA Facebook
Češka nacionalna aviokompanija ČSA – Czech Airlines je u petak, 26. februara podnela zahtev za proglašenje stečajnog postupka.
Menadžment ove kompanije je proglasio insolventnost i zatražio da sud odobri stečajni postupak sa planom reorganizacije kompanije. ČSA je ranijom odlukom suda bila pod moratorijumom otplate dugova kreditorima do kraja februara. Sud bi trebalo da donese odluku da li će odobriti pokretanje postupka reorganizacije ili će proglasiti bankrot.
Češka Republika nije novčano pomogla aviokompaniju ČSA, pošto ona nije u državnom vlasništvu već je od 2017. u vlasništvu privatne aviokompanije Smartwings.
Vlasnik, Smartwings, se nije oglašavao povodom najnovijih informacija o ČSA, ali je nedavno direktor Robert Vik izjavio da je zbog korona-krize Smartwings (uključujući i ČSA) zabeležila pad saobraćaja od 84 posto i da će biti prinuđena na radikalne rezove. Češki mediji spekulišu da se razmatra utapanje ČSA u Smartwings.
Teško da će se to desiti sa radnicima ČSA, pošto su se pojavile informacije da će svi dobiti otkaze. Navodno je menadžement kompanije obavestio Zavod za rad Češke Republike da će morati da otpusti sve zaposlene, više od 430, ali su pojedini mediji u nedostatku zvaničnih informacija, napisali da su radnici već dobili otkaze.
Nije poznato šta je istina, pošto zvaničnih informacija nigde nema. Češki mediji danas donose priču o dugovima kompanije prema putnicima, koji su masovno počeli da otkazuju rezervacije i traže povraćaj novca još ov petka kada se saznalo da je kompanija insolventna. Navodno dug ČSA prema putnicima za neobavljena putovanja iznosi čak 38 miliona evra.
ČSA je peta najstarija aviokompanija na svetu koja još uvek leti, ali da će uspeti da dočeka svoj stoti rođendan kroz dve godine mogli bismo ubrzo da saznamo. Sa pet regionalnih turboprop aviona ATR 72-500, jednim Airbus-om A319 i jednim A320, ova kompanija je spala na veoma niske grane u odnosu na period od pre 15-20 godina kada je bila jedan od najvećih evropskih avio prevoznika koji je održavao veoma ekstenzivnu mrežu linija unutar Evrope, Bliskog istoka, bivšeg Sovjetskog Saveza, Azije i Severne Amerike.
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije |