Drugi Airbus A330-200 stigao u flotu Air Serbije

Drugi širokotrupni avion erbas A330 pojačaće dugolinijski saobraćaj srpske nacionalne avio-kompanije

Datum / Date: 22.11.2022.

Autor / Author: Aviatica

Foto: Air Serbia

Novi širokotrupni avion u floti Air Serbije, Airbas A330-200, registarske oznake YU-ARC, doleteo je na beogradski aerodrom.

Drugi avion Air Serbije za dugolinijski saobraćaj nosi lik Mihajla Pupina (1854-1935), čime nacionalna avio-kompanija želi da oda zasluženo priznanje slavnom naučniku srpskog porekla, pronalazaču, profesoru fizike na Kolumbija univerzitetu u Njujorku, jednom od osnivača NASA i dobitniku Pulicerove nagrade za autobiografiju. Airbus A330 sa likom Pupina, posle neophodnih tehničkih i administrativnih koraka počeće da obavlja letove u okviru dugolinijskog saobraćaja.

„Unapređenje flote spada u strateški najvažnije ciljeve u razvojnom planu naše kompanije. Da bismo mogli dalje da razvijamo mrežu neophodno je da imamo odgovarajuću flotu i potrebne kapacitete. Željno iščekujemo trenutak kada će se naš novi erbas A330 naći u saobraćaju. Imajući u vidu trenutne potrebe mreže, veoma je važno da novi avion što pre uđe u redovni saobraćaj i zbog toga će saobraćati sa postojećim izgledom kabine i sedišta. Planirano je da početkom sledeće godine, prilikom redovnog 12-godišnjeg servisa aviona, „Pupin“ dobije kabinu koja će po kvalitetu biti slična onoj kod postojećeg A330-200 „Tesle“. Nastavljamo dalje sa obnavljanjem flote da bismo putnicima omogućili još veću fleksibilnost mreže i udobnost,“ rekao je Jirži Marek, generalni direktor Air Serbije.

Novi avion Air Serbije je svoj jedinstveni izgled dobio u Marani (Arizona,SAD). Za proces farbanja, tokom kojeg je upotrebljeno 20 različitih boja i oko 400 litara farbe, bilo je potrebno 18 dana neprekidnog rada u dve smene, sa timovima od oko 10 ljudi po smeni. Najnovije pojačanje u floti nacionalnog avio-prevoznika imaće konfiguraciju sa 18 sedišta u biznis klasi i 250 sedišta u ekonomskoj klasi. Avion je proizveden 2011. godine, ima Rols-Rojs motore, jačina motora (Engine Thrust) je 71100 N, raspon krila 60m, a dužina približno 59m. Može da leti na maksimalnoj visini od 41450 stopa. Pre dolaska u Air Serbiju koristila ga je južnoafrička avio-kompanija South Africans Airways (SAA).

Foto: Air Serbia

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije