Holandija ograničava broj letova na aerodromu Schiphol u Amsterdamu
Obim avio-saobraćaja u Holandiji izgleda ulazi u opadajuću fazu nakon dve odluke o smanjenju broja letova.
Datum / Date: 30.06.2022.
Autor / Author: Aviatica
Foto: D. Nikolić
Uprava aerodroma Schiphol u Amsterdamu (AMS) donela je odluku da ograniči broj putnika tokom udarne letnje sezone kako bi se smanjile nepodnošljive gužve na aerodromu.
Uporedo sa ovom odlukom, holandska vlada je odlučila da uvede trajno ograničenje u broju avio-operacija sa amsterdamskog aerodroma od naredne godine kako bi se smanjilo zagađenje životne sredine i buka.
Obe odluke su izazvale žestoke reakcije domaće avio-kompanije KLM, koja se obratila saopštenjem u kome je iznet stav da su dodatne mere za postizanje održive situacije na aerodromu neophodne, ali je u isto vreme izrazila veliku zabrinutost da će propisano smanjenje broja putnika od 6. jula do 28. avgusta imati veoma štetne posledice.
Razlog za donetim merama tokom nastupajuće letnje sezone je nedostatak radnika na bezbednosnoj kontroli putnika zbog čega se stvaraju nezapamćene gužve. Sa čestim medijskim izveštajima o gužvama i putnici su u strahu počeli da dolaze sve ranije na aerodrom, čak i do četiri sata pre leta, što samo stvara dodatne gužve, a redovi se često protežu i izvan terminala daleko na ulicu i parking.
“Neprihvatljivo je da korisnici aerodroma snose najveći deo tereta zbog problema sa kapacitetom na aerodromu”, navodi se u saopštenju holandske avio-kompanije. Iako se suštinski protivi ovakvim merama, KLM je naglasio da će ih se pridržavati i da će usaglasiti svoje poslovanje sa novim zahtevima, ali navodi i da će aerodromskog operatera smatrati odgovornim za sve finansijske posledice usvojenih mera.
Trajno smanjenje kapaciteta na Schipholu
Vlada Holandije razmatra odluku da od jeseni 2023. smanji broj avio-operacija na aerodromu Schiphol sa 500 na 440 hiljada godišnje sa ciljem da se smanji buka i zaštiti životna sredina. Kako je prema operativnom planu aerodromskog operatora Schiphol Grupe bilo predviđeno, u 2023. je broj avio-operacija trebalo da dostigne 540.000 što znači da će predloženo smanjenje obima saobraćaja značiti skoro 20 posto manje letova.
Aerodrom i KLM su se u ovom slučaju našli na istoj strani – onoj koja se protivi predloženim merama. Schiphol Grupa tvrdi da aerodrom daje maksimum da smanji uticaj na životnu sredinu, a KLM navodi da nije u redu da o jednoj ovakvoj odluci ne bude javne rasprave i da se ona donese bez ikakvih konsultacija sa kompanijama koje obavljaju avio-saobraćaj.
“Mreža linija KLM-a pomaže razvoj holandske privrede donoseći poslove, investicije, turiste i veoma je važna za celu zemlju. Naša namera kao kompanije da ostvarimo te ciljeve sada je potkopana predloženom odlukom i nismo sigurni da ćemo moći da ispunimo svoju ciljeve”, kažu u KLM-u.
Aerodrom Lelystad
Mali aerodrom Lelystad koji se nalazi nedaleko od Amsterdama, severoistočno od grada, može da opsluži izvestan broj avio-kompanija. Ovaj aerodrom ima svu potrebnu infrastrukturu, čak i terminal dovoljan za određeni broj letova kao i pistu koja može da primi manje avione kakvi obavljaju regionalan i kratkolinijski saobraćaj. Međutim, vlasti su odbile da razmotre korišćenje ovog aerodroma u komercijalne svrhe i za redovan putnički saobraćaj. On se trenutno koristi samo za letove generalne i privredne avijacije, a njegove mogućnosti daleko prevazilaze obim korišćenja. I KLM i Schipol Grupa, koja je čak i operator na Lelystad aerodromu, predlažu njegovo aktiviranje kako bi se rasteretio glavni aerodrom Schiphol.
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije |