Italijansko tužilaštvo završilo istragu o prevarnim radnjama Etihada u Alitaliji

Početna|VESTI|Srbija / Region|Italijansko tužilaštvo završilo istragu o prevarnim radnjama Etihada u Alitaliji

Italijansko tužilaštvo završilo istragu o prevarnim radnjama Etihada u Alitaliji

U Italiji je osumnjičena 21 osoba zbog prevarnih radnji koje su dovele do bankrota nacionalnog avio prevoznika Alitalije.

Objavljeno:26. 2. 2020.|09:24 » 18:24Autor: Tagovi:, , , , , , |

Italijansko državno javno tužilaštvo je završilo istragu povodom sumnjivog bankrotstva Alitalije nakon partnerstva sa Etihad Airways-om, piše italijanski list Il Messaggero.

Na spisku se nalazi 21 osumnjičena osoba, a među njima su i Džejms Hogan, nekadašnji direktor Etihad Airways-a i član upravnog odbora Air Serbije kao i Dankan Nejsmit (Duncan Neysmith), sadašnji generalni direktor Air Serbije, koji je u to vreme bio na poziciji finansijskog direktora Alitalije (CFO).

Na spisku osumnjičenih se nalaze brojni izvršni direktori, članovi upravnog odbora, zastupnici i savetnici koji su u periodu od 2014. do 2017. bili na rukovodećim pozicijama u kompaniji.

Državno javno tužilaštvo u Ćivitavekiji (pored Rima) gde je registrovana kompanija Alitalia, potvrdilo je istraga utvrdila brojne prevarne radnje koje su dovele do bankrota nacionalnog avioprevoznika u maju 2017, svega dve i po godine od preuzimanja Alitalije od strane Etihad Airwaysa.

Etihad Airways se tada u potpunosti povukao iz Alitalije, otpisavši svoj vlasnički udeo i ostavivši kompaniju u dugovima zbog čega je Vlada Italije pokrenula stečajni postupak kako bi kompaniju spasla od likvidacije. Od tada traju pokušaji da se pronađe novi partner za Alitaliju, koja je u međuvremenu od odlaska Etihada značajno popravila svoje poslovne rezultate, ali joj još uvek treba ozbiljna reforma kako bi mogla da pronađe partnera i preživi.

Nakon završene istrage utvrđena je odgovornost 21 osobe za brojne prevarne radnje urađene sa namerom da se ošteti kompanija i dovede do bankrota kao i za friziranje finansijskih izveštaja i onemogućavanje nadzora u ključnim izvršnim telima kompanije.

Prvi na spisku osumnjičenih je Silvano Kazano (Silvano Cassano), prvi generalni direktor (CEO) Alitalije nakon ulaska Etihad-a 2014, koji je samo kratko ostao na ovoj poziciji sa koje se pod veoma čudnim okolnostima, iznenada povukao već sledeće godine pod izgovorom „privatnih razloga“. Njega je na toj poziciji zamenio Luka di Montecemolo (Luca Cordero di Montezemolo), koji je takođe na listi osumnjičenih, zajedno sa Markom Bolom (Mark Boll) koji je pak njega nasledio samo godinu dana kasnije, 2016. na istoj poziciji.

Osumnjičen i generalni direktor Air Serbije

Četvrti osumnjičeni je Dankan Nejsmit, tadašnji finansijski direktor u Alitaliji, a danas generalni direktor (CEO) srpskog avio prevoznika Air Serbia. Nejsmit se zajedno sa prethodnom trojicom smatra odgovornim za proneveru skoro 600.000 evra jer je troškove na ime reprezentacije i zvaničnih događaja koji su prema sporazumu padali na teret partnera Etihad Airways sumnjivo prebacio na teret same Alitalije. Prema pisanju italijanske redakcije Huffington Post-a troškovi reprezentacije su iznosili 597.609 era (ketering za sastanke upravnog odbora 133.571 evro, 5.961 evro za gala večere i 488.077 evra za organizaciju četiri službena kompanijska događaja).

Pod istragom ugovor sa Darwin Airline-om

U sklopu istrage proveravani su i mnogi ugovori koje je Alitalia sklapala između 2014. i 2017. piše italijanski list „Corriere del Ticino“. Jedan od njih je i ugovor sa tada sestrinskom aviokompanijom Darwin Airline. Ova mala, regionalna švajcarska aviokompanija bila je u vlasništvu Etihad Airways-a koji je upravljao i Alitalijom i letela je pod brendom Etihad Regional. Utvrđeno je da je Alitalia iznajmila avione ATR od Darwin Airline-a za letove u domaćem saobraćaju koje je do tada obavljala italijanska aviokompanija Mistral Air u vlasništvu italijanskog poštanskog preduzeća. Ova kompanija je potom tužila Alitaliju zbog raskida ugovora i tražila odštetu od 11 miliona evra. Utvrđeno je i da je ugovor sa Darwin-om naduvan za 3,5 miliona evra. Etihad Airways je 2017. napustio Darwin i prodao ga za siću nemačkom investicionom fondu „4K Invest“, koji je bio vlasnik i slovenačke aviokompanije Adria Airways. Darwin Airline je ubrzo posle toga proglasio bankrot i prestao da postoji.

Foto: Ruifo/ Flick