Kupovinom avio-karte niste završili sav posao

Početna|SPECIJAL|Promo|Kupovinom avio-karte niste završili sav posao

Kupovinom avio-karte niste završili sav posao

Kupovina avio-karte može se pokazati tek kao početak velikog posla i često iziskuje mnogo dodatnog truda da se dođe do onoga što se zamisli.

Objavljeno:14. 8. 2020.|14:41Autor:

Ako ste mislili da ćete kupovinom avio-karte biti mirni sve do samog putovanja, prevarili ste se. Situacija sa pandemijom nam je pokazala da problemi mogu doći iznebuha pa i da mogu potrajati i poremetiti sve naše planove.

Čak i kada nema koronavirusa ili nekih drugih globalnih i regionalnih problema dešava se da avio-kompanije iz komercijalnih razloga otkažu let ili ga pomere za drugo vreme pa čak i datum, a to onda izaziva čitav niz lančanih reakcija.

Iako avio-kompanije imaju obavezu da svoje putnike obaveste o svim promenama, to može lako da se preskoči. U današnje digitalno doba kada svi komuniciraju elektronski vrlo lako se može desiti da poruka od avio-prevoznika završi u spamu ili da jednostavno ne bude ni poslata. Takve poruke se automatski šalju pa su greške česte.

No i bez otkazanih i pomerenih letova kao putnik se možete suočiti sa nizom neplaniranih i nepredviđenih okolnosti koje mogu uticati na vaše putovanje i njegovu realizaciju. Može vam, na primer, zatrebati dodatni prtljag koji mora da se plati posebno. Želite sedište do prozora ili do prolaza, a ne znate kako to osigurate i da li će vas koštati. Potrebna vam je pomoć na aerodromu, pratnja za maloletno dete koje putuje samo ili samo želite veganski obrok tokom leta.

Sve to kao i mnogo drugih usluga možete dobiti već prilikom kupovine karte ako se odlučite da to uradite kod klasičnog avio-agenta. To je osoba specijalizovana i ovlašćena za posao rezervacije i prodaje avio-karata koja radi u agenciji i za cenu usluge izdavanja karte dužna je da se o vama brine ne samo do vašeg putovanja već i tokom samog puta pa čak i po povratku ukoliko postoji potreba za kakvom reklamacijom.

Kupovinom avio-karte preko generalizovanih globalnih online servisa takvu uslugu ne možete dobiti. Tamo ćete prosto platiti i dobiti kartu i tu se vaš odnos završava. Svaka dodatna usluga biće komplikovana, često naplaćena dodatno, a vrlo moguće i teško izvodljiva.

U narednom tekstu vam donosimo pregled svih dodatnih usluga koje su vam uračunate u cenu izdavanja karte kod klasičnog avio-agenta kao na primer preko sajta avio.rs iza koga stoji ovlašćni prodavac avio-karata Fantast Tourist.

Promena avio-karte

Foto: Air Serbia

Ako iz bilo kog razloga morate da promenite avio-kartu i da pomerite putovanje, najbolje je da se obratite svom agentu koji će znati šta i kako treba da se uradi. U zavisnosti od tarife po kojoj ste kupili kartu ona (ne) može da se menja sa ili bez doplate. Vaš agent je obavezan da vas o tim pravilima obavesti još prilikom kupovine avio-karte, a ako se pojavi potreba za promenom kasnije on/ona će najbolje znati kako je sprovesti tako da vama to bude najisplativije.

Otkazivanje avio-karte

Kada morate da otkažete avio-kartu vi to možete da uradite, ali opet u zavisnosti od tarife po kojoj je karta kupljena imate pravo na puni, delimični refund ili nemate uopšte tu mogućnost. U svakom od ovih slučajeva imate pravo na povrat iznosa datog za aerodromske i druge takse koje nisu avio-kompanijske. Vaš agent će uvek najbolje znati na šta imate pravo i to će u vaše ime izboriti kod svake avio-kompanije. Morate znati da se agencijska usluga za izdavanje avio-karte obično ne refundira, jer upravo njome plaćate sve aktivnosti vašeg agenta uključujući i refundaciju karte.

Dodatni prtljag

Foto: Norwegian

Avio-kompanije imaju veoma komplikovana pravila za prtljag. Šta se plaća, koliko, koja je dozvoljena veličina kofera koji ide u prtljažnik, a koja onog koji se unosi u putničku kabinu, koliko komada prtljaga uopšte možete da ponesete, šta da radite sa netipičnim prtljagom (muzičkim instrumentima, umetničkim delima, vrednim predmetima, lekovima, igračkama…) Prilikom kupovine karte online sve to nećete moći tako lako da saznate, a još teže da rezervišete. Zato će vam agent u značajnoj meri pomoći. Ako imate bilo šta što je sigurno nestandardno ili što pomislite da bi moglo da odudara od standarda slobodno pitajte svog avio-agenta za savet i dobićete najbolje rešenje. Sve neophodne doplate se jednostavno mogu izvršiti kod avio-agenta na isti način na koji ste kupili i samu kartu i budite sigurni da će vaše putovanje biti sasvim u skladu sa propisima.

Specijalni zahtevi

Foto: Air Asia

Neko voli da sedi pored prozora dok se drugome više dopada prolaz jer može da „ispruži noge“. Treći, pak, više vole da budu napred, ispred krila, a ima i onih koji bi voleli da budu nazad. Ima putnika koji ne vole da budu pored motora ili toaleta, ali i onih koji se plaše letenja. Takvima će agent pomoći da rezerviše odgovarajuće sedište prema svojim potrebama i željama. Ako je rezervacija sedišta besplatna i ide uz kartu agent će to uraditi još prilikom same rezervacije, ali ako je potrebno izvršiti doplatu ako to avio-kompanija traži, onda će samo biti povećana cena vaše karte za tu dodatnu uslugu.

Osim sedišta, postoje i putnici kojima je potrebna odgovarajuća hrana tokom leta. Da li je neko na medicinskoj dijeti ili je vegan, da li je potrebna hrana za bebe ili decu ili neko ima posebnu želju da jede voće, samo su neka od brojnih pitanja o kojima ćete razgovarati sa vašim agentom kod koga kupujete avio-kartu. Budite sigurni da će on/ona znati kako da sa dve-tri reči unete u rezervaciju vama obezbede ovakav poseban zahtev.

Informisanje

Osim svih ovih, ali i mnogih drugih usluga, koje čak ne mogu ni da nam padnu na pamet agenti se brinu i o tome da budete pravovremeno informisani. Ako se desi da vaš let bude pomeren ili otkazan vi ćete biti obavešteni od strane avio-kompanije, ali kako smo već rekli na početku, to može i da se ne desi ili da takvo obaveštenje ostane neprimećeno sa vaše strane. Agent će umesto mejla o otkazanom letu dobiti preko rezervacionog sistema, službenu, automatsku poruku i od njih će se tražiti da reaguju, tj. da urade nešto sa rezervacijom koja je iz statusa „potvrđene“ u tom novom slučaju prešla u status „otvorene“. Mogućnost da se ovakva poruka previdi je daleko manja nego u direktnoj komunikaciji avio-kompanije i putnika.

Kako smo već rekli, osim ovih usluga postoje i mnoge druge koje sve ulaze u pomenuti trošak poznat kao agencijska usluga. U narednom tekstu ćemo se baviti drugim dodatnim uslugama, pa ćete tako moći da saznate kako da rezervišete kartu za dete koje putuje samo ili za putnika sa zdravstvenim poteškoćama ili za osobu sa posebnim potrebama, kako da zatražite pomoć na aerodromu.

Sve pobrojane usluge su dostupne svakom putniku koji avio-kartu kupi online preko sajta Avio.rs. Iza ovog sajta stoji renomirana turistička agencija Fantast Tourist koja je ovlašćena za prodaju avio-karata, tako da svi kupci avio-karata dobijaju punu uslugu profesionalnih agenata i maksimalnu zaštitu od svih nepredviđenih okolnosti. I sve to za simboličan iznos agencijske usluge.

_______________________________
Napomena: Ovaj članak je promotivni (PR) i sadrži plasiranje proizvoda i usluga. Članak je objavljena na sajtu Aviatica u sklopu sporazuma o medijskoj saradnji sa agencijom Fantast Tourist. Aviatica ne ostvaruje zaradu od ostvarene prodaje.