LATAM zatražio sudsku zaštitu od bankrota i počeo reorganizaciju

Latino-američka avio-kompanija LATAM je zatražila sudsku zaštitu od poverilaca pred američkim sudom i počela reorganizaciju kompanije.

Datum / Date: 28.05.2020.

Autor / Author: Aviatica

LATAM Airlines Grupa i njene ćerke kompanije iz Čilea, Perua, Kolumbije, Ekvadora i SAD-a su zatražile sudsku zaštitu od bankrotstva pred američkim sudom, što je neka vrsta stečajnog postupka.

Latino-američka vazduhoplovna grupacija zatražila je zaštitu prema zakonskoj odredbi poznatoj kao Chapter 11, koja omogućava jednoj kompaniji da se u potpunosti zaštiti od poverilaca tokom određenog perioda u kom može da radi u punom kapacitetu kako bi reorganizovala svoje poslovanje. Zaštita po Chapter 11 odredbi može da se završi neuspešno – bankrotom ili uspešno ako kompanija ostvari zacrtane ciljeve.

Sve velike američke avio-kompanije su koristile ovu sudsku zaštitu kroz istoriju i uspele su da se reorganizuju. Sudska zaštita je dostupna i stranim avio-kompanijama ako posluju sa SAD ili tamo imaju registrovano predstavništvo ili ćerku kompaniju.

LATAM je velika internacionalna grupacija koja je nastala 2010. godine spajanjem čileanske avio-kompanije LAN Airlines i brazilske TAM. Formirana je velika grupacija sa ćerkama kompanijama u mnogim zemljama Latinske Amerike, koje sve posluju pod jedinstvenim brendom „LATAM“.

Ćerke-kompanije iz Argentine, Brazila i Paragvaja nisu uključene u zaštitu od bankrotstva, ali bi mogle indirektno da trpe određene posledice. Tako, na primer, brazilski LATAM (bivši TAM) predstavlja najveću zavisnu kompaniju u grupaciji koja ima najveći obim saobraćaja i koristi čak polovinu od ukupne flote LATAM-a koja broji 340 aviona. Od ovog broja samo je 20 aviona u direktnom najmu od strane brazilske avio-kompanije, dok je ukupno 320 aviona u najmu ili vlasništvu od same grupacije.

Ukupan dug LATAM grupe u prošloj godini je iznosio neverovatnih 18 milijardi dolara, dok je vrednost kompanije procenjena na 21 milijardu dolara. Ono što je dobro u celoj situaciji je činjenica da LATAM poseduje čak dve trećine sopstvene flote, a da je najveći krivac za aktuelne gubitke u ovoj godini zapravo lizing aranžman za oko 60 aviona koji kompaniji stvara tekući gubitak od 2,2 milijarde dolara. U LATAM-u se zato nadaju da će otkazivanjem ovih sporazuma i vraćanjem jednog broja aviona vlasnicima uspeti da sačuvaju kompaniju i da zaustave gubljenje novca.

U kasi (na računima) kompanije se trenutno nalazi 1,3 milijardi dolara, a obezbeđeno je i oko 900 miliona dolara od akcionara među kojima je i Qatar Airways. Sve zavisne avio-kompanije ujedno vode aktivne pregovore sa zemljama u kojima posluju i očekuje se da će takođe uspeti da obezbede određenu finansijsku pomoć, kako bi se prebrodila novonastala kriza izazvana prekidom saobraćaja usled pandemije koronavirusa Covid-19.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije