Lufthansa podiže cene aviokarata kako bi odvratila putnike od letenja
Zbog sve većih problema sa kapacitetom jednoj od najvećih aviokompanija na svetu, nemačkoj Lufthansi, preti kolaps.
Datum / Date: 07.07.2022.
Autor / Author: Aviatica
Foto: Airbus
Lufthansa je donela jednu od najbizarnijih odluka u istoriji vazdušnog saobraćaja – podigla je drastično cene aviokarata kako bi smanjila tražnju putnika za letovima.
Destimulaciji tražnje pribeglo se baš u trenutku kada je ona iznenadila sve u post-pandemijskom buđenju tržišta u avio-saobraćaju i turizmu. Sve je ovde bizarno – pandemija zvanično nije završena, čak se pojavio novi sedmi ili ko zna već koji talas po redu, ali tražnja za putovanjima je dostigla nivo pre pandemije što se ne može reći i za kapacitete avio-kompanija i aerodroma.
Lufthansa je mnogo svojih radnika, pilota, kabinskog osoblja, radnika na zemaljskom opsluživanju i u administraciji poslala na prinudne odmore, proglasila tehnološkim viškom ili otpustila. Mnogi su i sami otišli kada je avio-saobraćaj praktično prestao da postoji.
Problem je nastao sada, kada se tržište budi, ali više nema ko da ga usluži. Prema strogim propisima, kabinsko osoblje koje nije letelo neko vreme mora da prođe dodatne časove obuke i treninga pre nego što se vrati na svoja radna mesta. To je prouzrokovalo ogroman nedostatak kabinaca pa je onima malobrojnima koji mogu da rade život pretvoren u pakao. Nezadovoljstvo opasno raste u kompaniji, koja je i sama priznala da postoje ozbiljni problemi, ali je rekla da se na njihovom rešavanju intenzivno radi.
Kao jedno od rešenja je izgleda izabrano poskupljenje avio-karata. Na većini destinacija u Evropi cene karata su drastično povećane. Zapravo, iz prodaje su povučene najjeftinije tarife ekonomske klase, a putnicima se nude samo one skupe. Tako se karta od Frankfurta do Londona tokom jula ne može naći bez 600 evra po smeru, dok je ranija najniža cena bila ispod 100 evra. Na linijama za Pariz ili London cene idu i do hiljadu evra. Prema Beogradu je takođe došlo do poskupljenja, ali ne u tolikoj meri. Jedan smer košta oko 200 evra.
U isto vreme kompanija smanjuje broj letova na skoro svim destinacijama pa će tako i linije ka Srbiji biti redukovane i to poprilično. Samo na liniji od Minhena do Beograda biće prepolovljen broj letova. Rezanja su planirana i na linijama Lufthansine regionalne aviokompanije Eurowings, koja će tokom jula stopirati svoju liniju od Štutgarta do Beograda i za trećinu smanjiti broj letova od Diseldorfa do našeg glavnog grada.
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije |