Na zahtev Air Serbije kreće pretumbacija Terminala 2

Vlada Republike Srbije se u Ugovoru sa Etihad Airwaysom obavezala da će novoformiranoj avio-kompaniji Air Serbia obezbediti zaseban terminal

Datum / Date: 07.09.2015.

Autor / Author: Aviatica

Prema ugovoru između Vlade Republike Srbije i Etihad Airwaysa koji je potpisan u avgustu 2013, a javnosti pokazan godinu dana kasnije, novoformirana avio-kompanija Air Serbia je trebalo da dobije na „isključivu upotrebu Terminal 1 ili Terminal 2 Aerodroma Beograd, kako se strane budu dogovorile, najkasnije do 1. januara 2014“.

Ovo se nije desilo do danas, a Air Serbia i njen manjinski partner Etihad Airways su, kako saznaje Aviatica, izgubili strpljenje.

Od aerodroma Nikola Tesla u Beogradu je zatraženo da se pod hitno osposobi Terminal 2 za potrebe Air Serbije i to mora biti gotovo do kraja ove godine, saznaje Aviatica.

Doneta je odluka da se za potrebe Air Serbije prilagodi Terminal 2, s tim da će ova kompanija morati i dalje da ga deli sa svim ostalim stranim avio-prevoznicima.

Ilustracija: Novi raspored sadržaja u odlaznom holu Terminala 2

Ilustracija: Novi raspored sadržaja u odlaznom holu Terminala 2

Prema predloženom projektu biće formirano novo check-in ostrvo sa oznakom „400“, koje će biti u nastavku postojećih check-in ostrva „100“, „200“ i „300“ i na mestu nekadašnje sale za prijem prtljaga sa domaćih letova. To je prostor koji se sada nalazi naspram prvog ulaza na Terminal 2, na početku hodnika koji ga povezuje sa Terminalom 1.

Ovo novo ostrvo će biti ekskluzivno rezervisano za strane avio prevoznike, koji će Air Serbiji prepustiti sva postojeća ostrva. Ostrva „100“ i „200“ će ubuduće biti ekskluzivna mesta za čekiranje putnika Air Serbije i njenih partnerskih avio-kompanija Etihad Airwaysa i Alitalije, dok će ostrvo „300“, najverovatni ostati stranim prevoznicima ili će biti zajednički korišćeno, prema potrebama.

Prostor na kraju Terminala 2 u kome se sada nalaze predstavništva avio-kompanija, turističke agencije i aerodromska služba  biće iseljen i kompletno prepušten Air Serbiji i njenim partnerima, dok će avio-kompanije svoje kancelarije dobiti u hodniku koji spaja dva terminala.

Radovi na realizaciji ovog projekta su već počeli izmeštanjem postojećih ugostiteljskih i trgovinskih sadržaja iz hodnika između terminala.

Planirani projekat je nedavno predstavljen i predstavnicima stranih avio-prevoznika koji su glasno izrazili svoje nezadovoljstvo. Njima će na raspolaganju biti najmanje za trećinu manje prostora nego sada.

Nije poznato zašto se ovaj projekat krije od javnosti i nije najavljen kada su nedavno sa aerodroma najavili brojne radove, ali bi razlog mogao da leži u ogromnom nezadovoljstvu stranih avio-prevoznika, koji su počeli sve ozbiljnije i češće da se žale na diskriminaciju na beogradskom aerodromu.

Terminal 2, (c) beg.aero

Terminal 2, (c) beg.aero

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije