Nemačka rampa za Etihad Airways

Nemački sud odbio žalbu Etihad Airwaysa i potvrdio zabranu za dvadesetak kodšer letova u saradnji sa Air Berlinom

Datum / Date: 30.12.2015.

Autor / Author: Dragan Nikolić

Avio kompanija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata dobila je hladan tuš danas u nemačkom gradu Braunšvajgu (Donja Saksonija) gde se nalazi sedište nemačkog direktorata civilnog vazduhoplovstva (LBA).

Upravni sud u ovom gradu je odlučujući po tužbi Etihad Airwaysa protiv odluke nemačkog direktorata da zabrani kodšer letove doneo odluku da je zabrana u skladu sa zakonima Savezne Republike Nemačke i sa Sporazumom o vazdušnom saobraćaju koji postoji između Nemačke i UAE.

To znači da Etihad Airways nema pravo da prevozi putnike prema kodšer sporazumu sa partnerskom avio kompanijom Air Berlin u kojoj inače ima vlasnički udeo (29%). Ovom presudom, na snazi ostaje odluka nemačkog direktorata koju je Etihad Airways pokušavao da obori.

Kodšer sporazum

Ovaj sporazum omogućava da dve ili više avio kompanija postave svaka svoju oznaku na let koji operativno obavlja samo jedna od njih i da na taj način vrši slobodnu prodaju određenog broja mesta prema sporazumu i prema sopstvenim komercijalnim pravilima.

Ova je kompanija izrazila svoje duboko razočaranje odlukom nemačkog suda i najavila da će uložiti žalbu tokom naredne nedelje.

U zvaničnom saopštenju povodom odluke nemačkog suda Etihad Airways je naveo „da je njome naneta društvena i ekonomska šteta Nemačkoj“.

Služba za odnose sa javnošću Etihad Airwaysa je iznela i veoma važnu činjeničnu grešku u današnjem saopštenju. Medijima je poslata netačna konstatacija da se odlukom suda radi o „povlačenju odobrenja za kodšer letove na 29 linija“.

Istina je da Etihad Airways nikada nije ni dobio odobrenje i da se kodšer letovi od avgusta 2014. obavljaju samo na osnovu privremene dozvole koju je nemački sud odobrio „dok traje pravni spor“. Ova privremena dozvola je produžena 23. oktobra 2015. sa rokom važnosti do 15. januara 2016, a nakon tog datuma Etihad će morati da ukloni svoje oznake sa 29 letova Air Berlina.

Foto: Dirk Schleef, za Manager Magazin

Foto: Dirk Schleef, za Manager Magazin

Šta se menja za putnike?

Ništa! Putnici bi svakako leteli avionima jedne avio kompanije – u ovom slučaju Air Berlin. Jedina razlika bi bila vidljiva na samoj karti gde bi umesto oznake Air Berlina (AB) bila oznaka Etihad Airwaysa (EY). Razliku će jedino osetiti Etihad i to finansijsku jer više neće moći da preko kodšer letova prodaje „celu Nemačku“ po svojim tarifama.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije