Omikron zadaje novi snažan udarac avio-saobraćaju

Oporavak avio-saobraćaja zaustavljen i sve više otkazanih letova zbog pojave omikron varijante koronavirusa.

Datum / Date: 28.12.2021.

Autor / Author: Aviatica

Foto: Budapest Airport

Avio-saobraćaj je ponovo na udaru pandemije. Tek što je oporavak nakon nekoliko pandemijskih talasa započeo i avio-kompanije počele da obnavljaju letove i obim saobraćaja, došao je omikron i sve pokvario.

Ne samo da je oporavak zaustavljen već je sve krenulo da se pogoršava. Brojne su informacije o otkazivanjima velikog broja letova. Samo je Ryanair, tokom januara otkazao trećinu prethodno planiranih letova. Slično je i sa Wizz Air-om. Ove dve low-cost avio-kompanije su se dugo hvalile da uspešno odgovaraju na pandemijske izazove, ali sada sa dolaskom omikron varijante i one kreću u defanzivu.

Vesti o otkazanim letovima stižu iz svih delova sveta. Najviše su pogođena najveća tržišta. U Severnoj Americi i Evropi najveći prevoznici su otkazali na hiljade letova, a slično je i u Kini.

Prema podacima Aerodromskog saveta Evrope (ACI Europe) uticaj omikron varijante na putnički avio-saobraćaj u Evropi je značajan. U periodu od tri nedelje od kada je zabeležen prvi slučaj omikrona prispeo iz Južne Afrike prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, putnički saobraćaj je opao za 20 posto. U istom periodu na letovima sa evropskih aerodroma došlo je do pada indeksa popunjenosti putničke kabine koji je sa 66 posto pao na 54 posto, što bi značilo da je otprilike svaki avion poluprazan.

Iako još uvek postoje nejasnoće u vezi sa omikron varijantom već sada je jasno da je za razliku od svih prethodnih varijanti Kovida ona najmanje opasna ali najzaraznija. To je i razlog da su avio-kompanije pod pristiskom zaštite javnog zdravlja počele sa otkazivanjem letova. No, to nije i jedini razlog. Prema informacijama iz SAD, na hiljade članova avionskih posada se zarazilo novom varijantom virusa zbog čega postoji i nedostatak radnika da bi se letovi obavili.

Postoji i treći razlog koji se nikada neće javno otkiriti. Januar (posle praznika) i februar su tradicionalno najslabiji meseci u avio-saobraćaju kada je tražnja za putovanjama izuzetno mala. Situacija sa pandemijom daje perfektan alibi avio-prevoznicima da pod izgovorom pandemije i omikron varijante srežu svoje operacije iz čisto komercijalnih razloga zarad uštede.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije