Odbijeni zahtevi dve turske kompanije za letove do Antalije

Početna|VESTI|Srbija / Region|Odbijeni zahtevi dve turske kompanije za letove do Antalije

Odbijeni zahtevi dve turske kompanije za letove do Antalije

Turkish Airlines nije dobio dozvolu za čarter letove, a Corendon za redovne letove na liniji za Antaliju.

Objavljeno:11. 2. 2017.|01:00 » 15:31Autor: Tagovi:, , , , |

Turkish Airlines, nacionalna avio-kompanija Turske tražila je od srpskog Direktorata civilnog vazduhoplovstva dozvolu za uspostavljanje čarter leta između Beograda i Antalije. U planu su bila dva leta sedmično tokom naredne letenje sezone od kraja maja do početka oktobra.

U isto vreme Direktoratu se obratila i turska avio-kompanija Corendon, koja je zatražila dozvolu za obavljanje redovne linije između Antalije i Beograda i to sa četiri leta nedeljno tokom letnje sezone.

Oba prevoznika su odbijena za dozvolu. Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije nam je dostavio objašnjenje odluke za odbijanje dozvole za čarter letove Turkish Airlinesaa. Kao razlog navedeno je poštovanje internog pravilnika Direktorata po kome se dozvole za čarter letove mogu izdati samo ukoliko naš domaći avio-prevoznik (Air Serbia) nema ništa protiv.

Kako stoji u obrazloženju Direktorata sajtu Aviatica, Turkish Airlines je odbijen „zbog neispunjenosti posebnog uslova iz člana 10, stav 3. Pravilnika o uslovima pod kojima se izdaje odobrenje stranom avio-prevoziocu za obavljanje međunarodnog javnog avio-prevoza sa Republikom Srbijom“.

„Taj poseban uslov“, kaže Direktorat, „se odnosi na letove u cilju prevoza isključivo srpskih putnika u mesto u državi avio-prevozioca (pravo četvrte vazduhoplovne slobode) i predviđa da strani avio-prevozilac može da obavlja takve letove samo ako domaći prevozioci nisu u mogućnosti da ih obave“.

Neobično kod ove odluke je to što je prošle godine Turkish Airlines imao dozvolu za obavljanje čarter letova do Antalije iako je potražnja za letovanjem u Turskoj prošle godine bila na istorijskom mimimumu pa je sasvim logično da bi za takvu potražnju i Air Serbia mogla da bude sasvim dovoljna. Razlika je jedino što ove godine osim veće tražnje, što realno umanjuje mogućnost Air Serbije da odgovori na sve zahteve, postoji i drugi komercijalni naručilac tih letova od Turkish Airlinesa.

Sa druge strane nije poznato zašto je odbijen i Corendon, posebno što se u ovom slučaju radi i redovnoj liniji koja bi donela poboljšanu, stalnu vezu sa najvećom turističkom regijom na Mediteranu.

corendonairlines_1