Tvrdi Brexit može biti katastrofa za britanske avio-kompanije

|||Tvrdi Brexit može biti katastrofa za britanske avio-kompanije

Tvrdi Brexit može biti katastrofa za britanske avio-kompanije

Generalni direktor IATA Aleksandar Žunijak smatra da bi tvrdi Brexit mogao da predstavlja katastrofu za britanske avio-kompanije.

2017-12-06T09:24:08+00:00 Objavljeno: 2017-12-06T09:24:08+00:00 6. 12. 2017.|09:24Autor: Tagovi:, , , , , , , , |

Aleksandar Žunijak, generalni direktor IATA je na konferenciji za medije održanoj 5. decembra 2018. u Ženevi izjavio u odgovoru na novinarska pitanja da bi takozvani tvrdi izlazak Velike Britanije iz Evropske Unije (hard Brexit) mogao da predstavlja katastrofu za tamošnje avio-prevoznike.

„Ukoliko se ne dogovore saobraćajna prava u slučaju tvrdog Brexit-a to će biti katastrofa za britanske avio-prevoznike jer će im onemogućiti sletanje u Evropu, što je tek manji deo problema“, smatra Žunijak.

On se, ipak, nada da se to neće desiti i navodi da je neophodno da se dogovor o saobraćajnim pravima u vazdušnom saobraćaju u procesu izlaska Velike Britanije iz EU moraju dogovoriti i utvrditi najkasnije do oktobra naredne godine.

Mnoge avio-kompanije su već najavile i učinile korake ka pripremanju za slučaj da dođe do prekida saobraćajnih prava. EasyJet već ima svoju sestrinsku avio-kompaniju registrovanu u Švajcarskoj, koja takođe nije deo EU, ali je deo zajedničkog evropskog vazduhoplovnog prostora i primenjuje ista saobraćajna pravila. Ryanair je čak pripretio da će prestati sa letovima između Velike Britanije i EU, a da će svoje avione bazirane u Velikoj Britaniji premestiti drugde po Evropi. Wizz Air je nedavno objavio da je registrovao svoju ćerku kompaniju u Velikoj Britaniji koja je već obezbedila britansku operativnu dozvolu.

Sve evropske low-cost aviokompanije su postale giganti zahvaljući Sporazumu o otvorenom nebu (Open Sky) koji im dozvoljava da lete gde i kako hoće. Brexit bi to mogao ozbiljno da naruši, pa je to bila apsolutno glavna tema na marginama IATA konferencije za medije koja je održana juče u Ženevi. Problem bi se već mogao pojaviti u do kraja prve polovine naredne godine kada bi u prodaju trebalo da budu puštene karte za letove nakon Aprila 2019. kada bi Velika Britanija trebalo i formalno da prestane da bude deo EU.  Pitanje koje se nameće je kako uopšte prodavati karte za letove ako ne znate hoće li ih uopšte i biti.