Air France i KLM pokreću program za smanjenje emisije ugljen-dioksida
Air France-KLM pokreće inovativni program sa ciljem smanjenja emisije ugljen-dioksida za 85 posto.
Datum / Date: 28.01.2021.
Autor / Author: Aviatica
This image was captured with a drone in a place called Straumbu, Norway.
Air France-KLM Grupa pokreće inovativni program koji će omogućiti kompanijama da se aktivno uključe u razvoj održivog avionskog goriva koje će smanjiti emisiju ugljen-dioksida za čak 85 posto.
Razvoj održivijeg vazdušnog saobraćaja ostaje jedno od ključnih pitanja avio-industrije čak i u doba pandemije, kada su mnoge kompanije uzdrmane zabranama putovanja. Avio-kompanije Air France i KLM nastavljaju sa razvojem održivog avio-goriva i pozivaju kompanije da se uključe u borbu za smanjenje emisije ugljen-dioksida.
Naime, firme koje putuju Air France-om i KLM-om moći će da izračunaju emisiju ugljen-dioksida koja je nastala tokom njihovih letova i da neutrališu svoj karbonski otisak, tačnije da izaberu kolika će sredstva da odvoje za Air France-KLM program održivog avio-goriva. Sva sredstva prikupljena na ovaj način biće iskorišćena za proizvodnju i upotrebu novog biogoriva.
Održivo avio-gorivo koje razvijaju Air France i KLM se pravi od otpadnih ulja, otpada i drvnih ostataka, a može se dodati običnom gorivu bez ikakvih modifikacija motora. Ovo gorivo se razlikuje od običnog biogoriva, jer se princip održivosti primenjuje i u samoj proizvodnji, tačnije njegova proizvodnja ne dovodi do krčenja šuma ili smanjenja proizvodnje hrane.
Upotreba alternativnih goriva u avio-saobraćaju nije novina. Air France i KLM su 2011. godine bile među prvima na čijim letovima su se koristila goriva koja nisu fosilnog porekla, dok je prošlog meseca Air France KLM Martinair Cargo postala prva avio-kompanija koja je pokrenula program upotrebe održivog biogoriva u kargo saobraćaju.
Danas je glavni izazov izgraditi industriju održivog goriva kako bi ono moglo da se nađe u masovnoj upotrebi, te će sredstava koja se prikupe biti posvećena upravo tom cilju, koji je ključni korak u ekološkoj tranziciji avio-prevoza. Zbog manjka sirovina i skupe prozivodnje održivo avio-gorivo je i dalje triput skuplje od običnog, ali bi razvojem industrije njegova cena mogla da padne. Upotrebom održivog goriva emisija ugljen-dioksida se smanjuje za više od 85% u odnosu na uobičajeno avio-gorivo.
„Air France i KLM već godinama rade na smanjenju svog štetnog uticaja na prirodu“, rekao je Anri de Perlong, izvršni potpredsednik prodaje u grupaciji Air France-KLM. „Pokretanje korporativnog programa razvoja održivog avio-goriva je još jedan dokaz naše snažne posvećenosti koja donosi konkretne rezultate. Kroz donacije, kompanije koje lete sa nama postaće partneri u energetskim promenama ka sve više ekološki odgovornom načinu putovanja.“
Grupacija Air France-KLM je 2019. godine ocenjena kao avio-kompanija sa najvišim indeksom održivog razvoja prema kompaniji Dow Jones, koja se bavi analizom poslovanja međunarodnih grupacija.
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije |