Air Serbia gasi sopstvenu službu zemaljskog opsluživanja aviona

Svi zasposleni u ASGS su prešli na platni spisak Aerodroma Nikola Tesla u okviru aerodromske službu zemaljskog opsluživanja.

Datum / Date: 03.11.2017.

Autor / Author: Aviatica

Foto: D. Nikolić

Odluka menadžementa Air Serbije da ugasi sopstvenu službu zemaljskog opsluživanja aviona Air Serbia Ground Services doneta je pre više meseci u sklopu strategije za smanjenje broja zaposlenih, a stupila je na snagu od 1. novembra.

Ni Air Serbija ni Aerodrom Nikola Tesla nisu ovim povodom izdali saopštenje za javnost niti su se oglasili na bilo koji način povodom ove odluke, već je o tome javnost prvo obavestio sindikat zaposlenih na aerodromu „Sloga“.

„Sloga“ u saopštenju navodi da će svi radnici iz sastava kompanije Air Serbia Ground Services (ASGS) njih 340 od 1. novembra biti u sastavu beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“.

Usluge, koje podrazumevaju prihvat i otpremu aviona i putnika, čekiranje putnika, čišćenje aviona, utovar i istovar prtljaga i mamipulaciju robom i poštom, ubuduće neće obavljati kompanija Air Serbia, već će te poslove kroz naplatu obavljati radnici Aerodroma „Nikola Tesla“.

Sindikat aerodromskih radnika „Sloga“ dalje objašnjava ovu odluku umesto Air Serbije navodeći da se radi o „poslovnom potezu većinskog vlasnika da u kratkom periodu zajedno sa postojećim radnicima kompanije prevaziđe poslovne izazove koji su iz dana u dan sve zahtevniji“. „Sloga“ kao samo jedan od nekoliko reprezentativnih sindikata na beogradskom aerodromu „pozdravlja ovu odluku jer će na taj način radnici koji rade na težim poslovima umesto na ulici ostati na poslu, primati plate i biće pokriveni kolektivnim ugovorom“.

Takvo objašnjenje koje je ponuđeno javnosti ukazuje da u Air Serbiji postoje problemi, smatraju tri druga reprezentativna sindikata na aerodromu „Nikola Tesla“ – „Sindikat Zajedno“, „ASNS“ i „Nezavisni Sindikat“. U zajedničkom saopštenju ova tri sindikata navedeno je da oni takođe pozdravljaju odluku da Aerodrom preuzme radnike Air Serbije ali ipak postavljaju pitanje „zašto najbolja i najuspešnija aviokompanija u okruženju (Air Serbia) praktično gasi svoju ćerku firmu, registrovanog hendling agenta“.

Iz saopštenja tri sindikata može se primetiti i da među reprezentativnim sindikatima na aerodromu postoje brojne nesuglasice. Oni izražavaju čuđenje zašto je sindikat „Sloga“ u svom saopštenju naveo „da se među ostalim sindikatima provlači ocena da će preuzimanjem zaposlenih kompanije ASGS biti ugroženi sadašnji zaposleni u kompaniji Aerodrom Nikola Tesla“, kada to po njihovim rečima nije tačno.

Sindikati su ipak složni u oceni da prihvaćeni radnici iz Air Serbije neće ugroziti položaj postojećih radnika aerodroma koji rade na istim poslovima.

Odluka da se ASGS integriše u aerodromsku službu doneta je u trenutnku kada traje tender za davanje beogradskog aerodroma pod koncesiono upravljanje stranom investitoru. Rok za predaju ponuda je pomeren na 23. novembar pa se da pretpostaviti da su u međuvremenu ponuđači obavešteni o promenjenim uslovima.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije