Air Serbia otkazala let za Njujork zbog tehničkog problema sa avionom

Početna|VESTI|Srbija / Region|Air Serbia otkazala let za Njujork zbog tehničkog problema sa avionom

Air Serbia otkazala let za Njujork zbog tehničkog problema sa avionom

Let JU500 od Beograda do Njujorka planiran za 20. decembar otkazan je usled tehničkih problema sa jedinim širokotrupnim avionom.

Jedini širokotrupni avion kojim Air Serbia može da održava liniju između Beograda i Njujorka se pokvario, dva meseca nakon povratka sa redovnog tehničkog pregleda.

Let JU500, koji je bio planiran za 13.10, prvo je odlagan do nekih 15 časova, a potom je i otkazan. Razlog je, saznaje Aviatica, tehnički problem sa avionom Airbus A330, registarskih oznaka YU-ARA, koji danas nije ni napustio svoj hangar.

Putnici koji su čekali na ukrcavanje više od tri sata, njih oko 100, bili su zatečeni informacijom da se let otkazuje, a još više ih je iznenadio postupak službenika Air Serbije. Oni su, prema tvrdnjama putnika na Twitter-u, oduzimali od putnika izdate boarding karte (kupone za ukrcavanje) što je protumačeno kao pokušaj da se putnici spreče da ulože žalbu i zatraže zakonom propisanu novčanu kompenzaciju za slučaj otkazanog leta.

Prema Zakonu Evropske unije EU261/2004, koji se primenjuje i u Srbiji, u okviru Zakona o obligacionim i osnovama svojinsko-pravnih odnosa u vazdušnom saobraćaju , putnici imaju pravo na pomoć na aerodromu, preusmeravanje putovanja i na novčanu odštetu koja u slučaju leta od Beograda do Njujorka iznosi 600 evra.

Da bi ostvarili pravo na nadoknadu putnici moraju da budu čekirani (prijavljeni) za let, a dokaz za to je upravo boarding karta koja im je u ovom današnjem slučaju oduzeta.

Prema pravilniku, putnici su dužni da se prvo obrate aviokompaniji (u ovom slučaju Air Serbia), a ukoliko kompanija ne odgovori u roku od 60 dana ili ne odgovori pozitivno na zahtev putnika, onda imaju pravo da se obrate Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije i u poslednjoj instanci nadležnom sudu.