Air Serbia otkazala najmanje 160 letova tokom februara

Tokom februara naša nacionalna avio-kompanija nastavila sa praksom otkazivanja velikog broja letova.

Datum / Date: 17.02.2017.

Autor / Author: Aviatica

I ove kao i prošle godine Air Serbia, nacionalna aviokompanija Srbije, otkazuje veliki broj letova tokom perioda slabije tražnje u vreme zimskog reda letenja. Na desetine otkazanih letova u decembru i januaru uz izuzetak perioda visoke sezone oko praznika čini samo početak masovnog otkazivanja koje je nastavljeno i u februaru.

Aviatica je pregledom rezervacionog sistema pronašla najmanje 80 otkazanih povratnih letova, što je ukupno 160 letova manje. Letovi su otkazivani po veoma razrađenom principu, najkasnije do dve nedelje pre planiranog polaska tako da zbog tih otkaza Air Serbia ne bi imala obaveza prema putnicima u skladu sa Pravilnikom o otkazivanju letova.

On kaže da avio-prevoznik koji otkaže let do dve nedelje pre planiranog polaska nema obavezu plaćanja penala već samo mora da ponudi putniku jednu od dve mogućnosti: da se prebaci na neki drugi let na istoj ruti ili da mu se vrati novac dat za kartu u punom iznosu.

Ipak, aviokompanije rizikuju dosta ovakvim otkazivanjem letova. Iako nemaju obavezu plaćanja penala, oni mogu da budu kažnjeni zbog nepoštovanja sopstvenog javno objavljenog reda letenja i to od strane nadležnih vazduhoplovnih vlasti, a svakako će biti kažnjeni urušavanjem sopstvenog ugleda kod putnika.

Avio-prevoznici se na ovakve korake odlučuju retko, baš kada nema drugih mogućnosti, a najčešći razlog je slaba prodaja karata u određenom periodu, pa se otkazivanjem jednog broja letova i prepakivanjem putnika na druge letove povećava popunjenost putničke kabine i smanjuje nepotreban trošak skupih operacija u situacijama kada na letovima nema dovoljno putnika.

Zbog očigledne slabe prodaje Air Serbia je bukvalno ukinula red letenja na pojedinim linijama. Na primer, linija za Hamburg je ostala bez 75 posto planiranih letova u februaru. Otkazano je devet od 12 letova. Linija za Istanbul koja je nedavno ukinuta (od 15. marta) u februaru je skoro prepolovljena (12 od 28) Velika otkazivanja pretrpele su i linije za Zagreb (17%) , Milano (29%), Moskvu (35%) i Rim (17%). Manja otkazivanja (tri i više letova) su primenjena na linijama za Diseldorf, Stokholm, Brisel i Bukurešt dok je bez jednog ili dva polaska ostalo čak 11 destinacija (Bejrut, Sofija, Tivat, Tirana, Cirih, Atina, Solun, Beč, Tel Aviv i Štutgart. Na ovaj način je više od polovine svih destinacija Air Serbije imalo promene u javno objavljenom redu letenja.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva, smatra isto kao i prošle godine da nema osnova za inspekcijsku kontrolu Air Serbije zbog ovakvog ponašanja. Iako je prema Zakonu o vazdušnom saobraćaju nad kojim nadzor ima Direktorat, predviđeno da aviokompaije snose sankcije ako u javnom glasilu ne objave ozbiljene promene odobrenog reda letenja, to se Air Serbiji neće desiti. Direktorat civilnog vazduhoplovstva u odgovoru na naša pitanja na ovu temu tvrdi da ne postoji pravilnik koji bi definisao šta je to što se može smatrati ozbiljnim odstupanjem od odobrenog reda letenja. Oni takođe smatraju da je aviokompanija ispunila svoju obavezu da objavi izmenu reda letenja u javnom glasilu, ako je to objavila u rezervacionom sistemu. Prema tim podacima koji su nam bili dostupni Air Serbia je u februaru samo iz komercijalnih razloga otkazala gotovo 10% svih planiranih letova.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije