Air Serbia smanjuje broj letova ove zime
Posle dve godine neverovatne ekspanzije i rasta saobraćaja, Air Serbia izgleda ulazi u fazu koja daleko više podseća na Jat Airways, a slika koja je za javnost naslikana od ove zime počinje da bledi.
Datum / Date: 12.10.2015.
Autor / Author: Aviatica
Red letenja Air Serbije ove zime će biti znatno slabiji nego prethodne, sudeći prema podacima koji su nam bili dostupni preko rezervacionih sistema.
Iako naš nacionalni avio prevoznik još uvek nije objavio zvanično saopštenje povodom nastupajućeg zimskog reda letenja, što je uobičajena praksa svuda u svetu, možemo da izračunamo da će ove godine biti najmanje za 10 posto manje letova na nedeljnoj osnovi, nego u istom periodu prošle godine.
Razlika u odnosu na aktuelni letnji red letenja je još veća, pa će tako tokom zimskog reda letenja, koji zvanično počinje u nedelju 25. oktobra, biti za trećinu manje letova nego tokom letnje sezone i to uzimajući u obzir samo letove u redovnom saobraćaju, bez čartera.
Air Serbia će, kako je već ranije i najavila, ukinuti linije do Budimpešte i Larnake. Prestaju letovi i na sezonskim linijama ka Varni, Puli, Splitu, Dubrovniku i Malti, dok će jedina nova linija, posmatrano u odnosu na prošlogodišnju zimsku sezonu biti Zagreb, sa 12 polazaka nedeljno.
Air Serbia će u periodu od 25. oktobra 2015. do kraja marta naredne godine leteti do 33 grada u Evropi i Bliskom istoku. Samo će tri destinacije imati povećanje broja letova u odnosu na prošlu sezonu. To su Ljubljana koja će sa prošlogodišnjih sedam nedeljnih letova porasti na 12, Tirana, koja raste sa tri leta nedeljno na pet i Bejrut sa tri na četiri leta.
Na istom broju letova kao i prošle godine ostaju Podgorica sa tri leta dnevno i Beč sa dva polaska dnevno, zatim Abu Dabi, Diseldorf, Istanbul-Ataturk, London-Heathrow, Sarajevo, Sofija, Skoplje i Tivat do kojih će se leteti svakodnevno, kao i Tel Aviv sa četiri nedeljna leta. Sve ostale destinacije imaće smanjenje broja letova.
Najdrastičniji primer je Moskva, do koje će Air Serbia umesto dva puta dnevno tokom zime leteti samo jednom. Toliko će se leteti i do Amsterdama i Atine, što je za po tri leta nedeljno manje nego u zimskoj sezoni 2014/2015. Milano i Brisel će izgubiti po dva nedeljna polaska (sa 7 na 5), dok će Varšava pasti sa 6 na 4 leta. Isti broj letova će imati i Kopenhagen, Solun, Štutgart i Stokholm (po tri manje, sa 7 na 4).
Po jedan let manje na nedeljnoj osnovi imaće Cirih (sa 14 na 13), Rim, Berlin i Frankfurt (sa 7 na 6), dok će Pariz ostati bez jutarnjeg leta nedeljom tokom cele sezone.
Destinacije kao što su Atina, Bejrut, Berlin, Brisel, Moskva, Pariz, Rim, Stokholm, Štutgart i Solun će biti pojačane tokom novogodišnjih i božićnih praznika, otprilike od sredine decembra do sredine januara.
Ukupan broj planiranih letova u ovoj zimskoj sezoni je 5405, u odnosu na oko 6300 koliko ih je bilo u zimskoj sezoni 2014/2015. Prema trenutnom planu može se očekivati pad broja operacija za skoro 15% što bi moglo da na kraju rezultira i dvocifrenim padom broja putnika u zimskom periodu.
Prošlu zimsku sezonu obeležili su i brojni vanredni otkazi letova kada je samo tokom februara i marta bilo otkazano 340 letova u odlasku i polasku, a razlog za to je bio nategnut raspored i problemi sa flotom. Ovi se problemi nastavljaju i dalje pa možemo sa velikom sigurnošću da kažemo da će osim značajano redukovanog reda letenja sasvim sigurno biti i dodatnih otkazivanja.
U Air Serbiji skoro svakodnevno ispadaju avioni iz saobraćaja, a posebno su skloni kvarovima ATR avioni koji pokrivaju regionalni i kratkolinijski saobraćaj, a koji će prema planiranom redu letenja biti nosioci blizu 40% celokupnog planiranog saobraćaja.
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije |