Avion Lufthanse dva puta prekinuo sletanje na beogradski aerodrom
Lufthansin avion posle dva bezuspešna pokušaja da sleti na beogradski aerodrom okovan maglom odustao i produžio za Dubrovnik.
Datum / Date: 16.01.2020.
Autor / Author: Aviatica
Foto: Flightradar24.com
Magla na beogradskom aerodromu Nikola Tesla je toliko gusta da čak i avioni opremljeni za instrumentalno sletanje imaju problem da slete.
Danas popodne je avion Airbus A320, nemačke aviokompanije Lufthansa na letu LH1406 iz Frankfurta bio prinuđen da odustane od sletanja u poslednjem trenutku i to čak dva puta. Missed Approach procedura ili prekinuto sletanje je krajnja mera kada kapetan neposredno pred samo dodirivanje piste odustane od sletanja i naglo podigne avion.
Ova procedura se razlikuje od Go-Around procedure prilikom koje se avion diže tokom prilaza pisti i veoma se retko primenjuje.
Prema podacima sa Flightradar-a, avion Lufthanse je danas u prvom pokušaju skoro dodirnuo pistu. Radar je čak pokazao da je sleteo (visina je bila 0ft), ali je kapetan podigao letelicu i započeo proceduru ponovnog prilaza nakon što je napravio krug iznad Donjeg Srema. I drugi pokušaj, nekoliko minuta kasnije bio je identičan, pa je kapetan doneo odluku da odustane od sletanja u Beograd i preusmeri avion na aerodrom u Durovnik.
Na sajtu beogradskog aerodroma pored ovog leta stoji napomena da kasni, tako da se prepostavlja da će posada doneti odluku da se sa Dubrovnika uputi za Beograd ako se magla raziđe. Međutim vidljivost na beogradskom aerodromu dodatno opada i situacija se komplikuje. Belavia još uvek ne poleće ka Beogradu, uz napomenu da će let kasniti 3 sata.
>> Dopuna vesti (15:00) >> Let Lufthanse iz Frankfurta za Beograd LH1406 je otkazan kao i povratni let iz Beograda za Frankfurt LH1407
I druge aviokompanije od jutros beleže kašnjenja i otkazivanja letova od/do Beograda. TAROM je kao i juče otkazao let iz Bukurešta, a Air Serbia je bila prinuđena da otkaže nekoliko letova zbog nedostatka ATR aviona, koji ne mogu da se vrate u Beograd zbog magle. Otkazani su povratni letovi do Tirane (JU216/217), Podgorice (JU170/171), Tivat (JU182/183) i Banjaluka (JU102/103).
Interesantno je kako Air Serbia i Montenegro Airlines nemaju nikakvih problema sa letovima mlaznim avionima, što nije slučaj sa drugim, mnogo većim aviokompanijama koje se muče sa maglom čak i sa avionima koji bi trebalo da sa maglom mogu da izađu na kraj.
Naslovna fotografija: Flightradar24.com
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije |