Da li je Alitalia otišla u istoriju?
Alitalia je zvanično prestala da postoji, ali da li će ITA Airways biti još jedna njena reinkarnacija.
Datum / Date: 17.10.2021.
Autor / Author: Aviatica
Foto: Alitalia
Veče 14. oktobra bilo je veoma dirljivo za mnoge Italijane. Malo posle 23 časa sleteo je avion na rimski aerodrom Fjumićino, poslednji koji je leteo pod imenom Alitalije.
Tim letom je zvanično završena još jedna era italijanske nacionalne aviokompanije koja je u raznim oblicima i pod raznim administrativnim nazivima letela od 1946. uvek pod istim, širom sveta prepoznatljivim brendom.
Emotivno je bilo ne samo u kompaniji, čiji zaposleni su plakali zbog tužnog odlaska kompanije u istoriju, već i širom sveta među vazduhoplovnim entuzijastima i milionima putnika koji još uvek pamte svoj prvi let ovom kompanijom.
Surova tržišna privreda koja nema milosti za takve emocije dala je ipak brojne šanse i popravne ispite italijanskom avio prevozniku da se stabilizuje i stane na noge, ali je Vlada shvatila da je ovog puta sve otišlo toliko daleko da je daleko jednostavnije krenuti ispočetka.
Odmah sledećeg dana, 15. oktobra rano ujutro, poleteo je i prvi avion sa novim imenom ITA Airways. Kompaniju je osnovala vlada sa namerom da zameni Alitaliju i da nastavi ponosno da nosi italijansku zastavu širom sveta. Uz sve želje da ovaj poduhvat uspe novoj kompaniji dugujemo i zahvalnost što će čuvati brend Alitalije.
Najnovija vest, koja je osvanula u lokalnim medijima na dan kada je ITA poletela, bila je da je ova kompanija uspela da otkupi brend „Alitalia“ od kompanije u likvidaciji. Iako je prvobitno traženo 200 miliona evra za brend, zainteresovanih nije bilo, pa je ITA naknadno u direktnom dogovoru sa Vladom otkupila brend za 90 miliona evra.
Tom prilikom je rečeno da je osnovna namera da se stari brend sačuva kako neko drugi, sa strane, otkupio ime i možda kasnije pokrenuo kompaniju sa istim imenom. Umesto toga, ITA će ga čuvati od zaborava i koristiće ga za svoje proizvode, ali će leteti pod novim imenom ITA Airways i sa novim oznakama i izgledom aviona.
IATA kod nove kompanije je za sada ostao isti, AZ, ali je ICAO dodelio novi kod ITY. Callsign nove kompanije, koji se koristi u vazdušnoj navigaciji je ITARROW. Osniva se i novi frequent flyer program „Volare“ koji će zameniti čuveni MilleMiglia.
Avioni, oni koji su ostali u floti, nove kompanije se još uvek u starim bojama Alitalije, ali je javnosti predstavljen novi izgled koji je usklađen i sa novim brendom.
ITA Airways će u početku koristiti 52 aviona, 45 uskotrupnih iz familije A320 (A319 i A320) i 7 širokotrupnih A330, a dalji razvoj flote će biti zasnovan na saradnji sa Airbus-om. Najavljeni su letovi do 45 destinacija, od čega je 21 u Italiji, sa ukupno 64 linije. Mreža linija će biti proširena na 74 destinacije i 89 linija do 2025, a planira se i povratak u Beograd od naredne godine.
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije |