Kako da kupite avio-kartu za dete

Početna|SPECIJAL|Promo|Kako da kupite avio-kartu za dete

Kako da kupite avio-kartu za dete

Deca su specifični putnici i zato za njih u avio-saobraćaju važe posebna i često veoma komplikovana pravila.

Objavljeno:9. 9. 2020.|17:11 » 17:14Autor: Tagovi:, , , , , , , , , |

Kako je danas sve popularnija kupovina avio-karata online, važno je napomenuti da se sve netipične karte koje pokrivaju i dodatne usluge kao što je, na primer, pratnja za dete koje putuje samo, ne mogu tako lako rezervisati preko interneta. Za takvo nešto vam preporučujemo stručnu pomoć profesionalnih agenata koji se bave prodajom avio-karata i za to su završili profesionalnu obuku i stalno su u kontaktu sa prodajnim odeljenjima avio-kompanija.

Agenti koji stoje iza sajta Avio.rs su upoznati sa svim detaljima u vezi sa putovanjima dece i oni će vam uvek pomoći da izaberete najbolju opciju za sigurnost vašeg deteta ali i za očuvanje vašeg budžeta.

Pravila za putovanja dece se u osnovi ne razlikuju uopšte po avio-kompanijama jer su zasnovana na vazduhoplovnom pravu koje svoje temelje ima u brojnim međunarodnim konvencijama poput Čikaške. Detalji ovih usluga kao i njihova cena se međutim razlikuju od kompanije do kompanije i vi kao putnik ih nikako ne možete sve znati – ali zato su tu agenti kojima je to u malom prstu.

Deca su specifični putnici i zato za njih uvek važe posebna pravila, a da bi se ona precizno utvrdila potrebno je znati kako se pravilno deca razvrstavaju. Ključni uzrasti za avio-saobraćaj su dve, 12 i 16 godina.

Infanti

Foto: Air Berlin

Deca do dve godine su bebe, odnosno infanti kako se nazivaju u avio-saobraćaju. Oni nikada ne mogu da putuju sami, tj. moraju da budu u pratnji roditelja ili staratelja. Za njih nije potrebno rezervisati sedište što je veoma važno jer je praktično neizvodljivo da sami, preko interneta, kupite kartu za infanta koji putuje sa vama. Mnogi rezervacioni sistemi avio-kompanija kao i globalni, online rezervacioni sistemi ne daju ovu mogućnost, već upućuju kupca da se direktno obrati korisničkom centru ili avio-agentu što je nešto što bismo mi preporučili.

Infant koji putuje avionom bez sopstvenog sedišta, treba da bude smešten u krilo majke ili oca, a ovakva karta znatno je jeftinija jer uključuje samo aerodromske takse dok je osnovna tarifa za prevoz ili jednaka nuli ili se kreće do simboličnih deset posto od osnovne tarife za odrasle. Ako, pak roditelji žele da putuju komfornije i da ne nose svoju bebu u naručju tokom celog leta oni mogu da rezervišu sedište za infanta koje će u tom slučaju platiti po takozvanoj dečjoj tarifi, koja je obično oko 60 posto od vrednosti tarife za odrasle osobe.

Korpa za bebe se može dobiti na poseban zahtev. Roditelji koji putuju sa bebom mogu zahtevati od avio-kompanije posebno sedište u redu iza pregrade na kojoj se nalaze držači za korpu za bebe. Broj sedišta sa prostorom za korpu je ograničen; veći je u velikim, širokotrupnim avionima. Da biste rezervisali na vreme ovakvo sedište najbolje je da se obratite svom avio-agentu koji će znati kako to da uradi na najbolji način. Ovakva sedišta se ne plaćaju posebno i obično ih aviokompanije čuvaju za roditelje sa decom.

Deca

Foto: Lufthansa robot / Munich Airport

Deca koja su u uzrastu od dve do 16 godina moraju da imaju svoje sedište i plaćaju dečju tarifu za kartu (oko 60 posto od osnovne tarife za odrasle). Da bi se ostvario ovaj popust neophodno je da se prilikom rezervacije izabere posebna karta za dete (engleska reč CHILD ili skraćenica CHD je obično oznaka ovakve karte i tarife) i da se unese tačan datum njegovog rođenja. I ova mogućnost je retko kada dostupna u online rezervacionim sistemima pa će putnici verovatno biti upućeni na pomoć avio-kompanije ili svog avio-agenta.

„Cena karte za decu se obračunava kao 60 posto od osnovne cene karte za odrasle, ali to ne znači da će deca proći jeftinije“, rekli su nam avio-agenti u agenciji Fantast Tourist koji su odlično upoznati sa ovim procedurama. „To je stoga što se dečja tarifa obračunava od osnovne tarife za odrasle, koja je često skuplja od nekih najeftinijih ili promotivnih tarifa“, kažu oni i savetuju da se putnik raspita da li postoji neka jeftinija tarifa za odrasle koja bi im više odgovarala umesto  dečje. „Mi ćemo naše putnike uvek obavestiti o postojanju najpovoljnije tarife, tako da ne moraju da brinu“, rekli su nam pomenuti profesionalci sa sajta Avio.rs.

Nepraćena deca

Foto: Air Berlin

Deca u uzrastu od dve do 16 godina mogu da putuju sama bez roditelja ili staratelja ali i tu postoje razlike. Oni koji su mlađi od 12 godina u tom slučaju moraju imati stručnu pratnju i nadzor tokom putovanja, pa im avio-kompanija dodeljuje pratioca. Ove osobe su dužne da preuzmu dete na aerodromu od roditelja, da ga sprovedu kroz sve neophodne aerodromske procedure i da se brinu o njemu tokom leta. Zapravo, postoji više osoba koje se brinu o detetu. Na aerodromu je to neko od aerodromskog osoblja avio-kompanije, a tokom leta je neko od članova kabinskog osoblja zadužen za dete.

Pratnja deteta se plaća dodatno i tu se već javljaju razlike kod avio-kompanija. Svaka ima svoj cenovnik. Pratnju za dete nije moguće rezervisati samostalno preko interneta, već je za to najbolje obratiti se avio-agentu ili direktno samoj avio-kompaniji. Važno je znati da se ovakva usluga mora odobriti. Ne možete je tek tako rezervisati, već se prvo šalje zahtev kompaniji koja je odobrava u skladu sa sopstvenim raspoloživim kapacitetima. Zato je najbolje da to uradi vaš provereni avio-agent. Zbog ograničenih resursa, avio-kompanije imaju određen maksimalan broj nepraćene dece po letu i putnik može biti odbijen ukoliko je ovaj limit dostignut.

Starija nepraćena deca

Foto: Air Berlin

Deca uzrasta od 12 do 16 godina mogu da putuju kao nepraćena i oni za to ne plaćaju nikakvu posebnu nadoknadu. Za decu ovog uzrasta, roditelji mogu rezervisati pratnju ukoliko to žele i tada se šalje zahtev i ako bude odobren onda se plaća doplata.

Stariji maloletnici

Deca starija od 16 godina, a mlađa od 18 ili 21 što su obično uzrasti do kojih se smatraju maloletnicima, nemaju status deteta već putuju isključivo kao odrasle osobe tj. za njih se plaća cena kao za svaku drugu odraslu osobu.

Pravne procedure

Ako na sva ova pravila dodate i pravne procedure koje su veoma stroge iz opravdanog razloga onda to može biti prava noćna mora za svakog roditelja. Agenti sa sajta Avio.rs naglašavaju da se roditelji/staratelji obavezno raspitaju pre putovanja kod nadležnih domaćih i inostranih pograničnih služni koji su zahtevi u pogledu dokumentacije za decu.

Foto: Free-Photos / Pixabay

Kada dete putuje zajedno sa oba roditelja ili staratelja  i svi nose isto prezime onda je sve jednostavno. Ali, ako dete putuje samo sa jednim roditeljem onda je neophodna overena saglasnost drugog roditelja, sem ukoliko su roditelji razvedeni, a onaj koji putuje sa detetom ima starateljstvo. u tom slučaju nije potrebna saglasnost, ali je potrebna kopija sudskog rešenja o starateljstvu. U slučaju da je jedan od roditelja ili startatelja preminio, drugi mora da ponese kopiju umrlice. Ako dete putuje sa pratiocem koji nije niko od roditelja onda je neophodna njihova saglasnost.

Kako se može videti putovanje dece avionom nije nimalo jednostavno. Pravila su kompleksna i često konfuzna. Postoji previše začkoljica, a pravne procedure su veoma stroge. Zato je najbolje da se karta za dete, bilo da ono putuje sa oba roditelja, samo sa jednim ili samo kupi direktno kod avio-kompanije ili još bolje kod avio agenta, koji će imati najviše ponuda.

„Dodatna usluga poput pratnje za dete će biti naplaćena od strane avio-kompanije, ali rezervacija te usluge od strane našeg avio-agenta se ne naplaćuje dodatno, već je takva usluga pokrivena uobičajenom nadoknadom  koja se plaća za svaku rezervaciju“, rekli su nam sa sajta Avio.rs

Foto: Flydubai

_______________________________
Napomena: Ovaj članak je promotivni (PR) i sadrži plasiranje proizvoda i usluga. Članak je objavljena na sajtu Aviatica u sklopu sporazuma o medijskoj saradnji sa agencijom Fantast Tourist. Aviatica ne ostvaruje zaradu od ostvarene prodaje.
© Naslovna fotografija: Aeroflot