Koliko karata za SAD se proda u Srbiji?

Početna|VESTI|Koliko karata za SAD se proda u Srbiji?

Koliko karata za SAD se proda u Srbiji?

Rezultati prodaje karata u Srbiji pokazali veoma slab potencijal avio linija prema Sjedinjenim Američkim Državama.

Objavljeno:29. 5. 2016.|13:57 » 15:31Autor: Tagovi:, |

Avio kompanije prilikom planiranja ruta naručuju analize i procene mnogih stručnih analitičkih organizacija koje se bave prikupljanjem podataka o ukupnom broju putnika na nekoj ruti i ostvarenom prometu.

OAG analitički sistem je jedan od dva najpopularnije alatke pored eSmash programa koji prikazuju najrealnije podatke o potencijalima neke rute. Ovi programi uključuju obračun svih prodatih karata i ukupan broj putnika prema mestu prodaje, a kombinacijom sa podacima o prodaji za suprotan smer mogu se dobiti izuzetno precizni pokazatelji koliko bi određana ruta bila dobra ili ne.

Croatia-Country-Map-crop

Ništa bolje ni iz Hrvatske

Prema rezultatima o prodatim kartama u Hrvatskoj, iz ove zemlje do SAD u 2015. godini je otputovalo oko 28.000 putnika.

Sudeći po podacima OAG-a do kojih je došao sajt Aviatica ukupan broj prodatih karata iz Srbije (uključujući i Kosovo) prema Sjedinjenim Američkim Državama je zanemariv.

U prošloj godini (2015) u Srbiji je registrovano 40.430 putnika prema svim aerodromima u SAD. Najpopularnija destinacija, prema ovim podacima je Njujork sa oko 15.000 putnika. Kod ovog podatka treba imati u vidu da to nisu sve putnici kojima je Njujork krajnje odredište u SAD, već da u okviru tog broja veliki udeo čine putnici kojima je ovaj grad samo mesto ulaza u SAD i da potom idu dalje.

Najpopularnija ruta između Srbije i SAD je Beograd – Njujork. Između dva grada je u prošloj godini putovalo 10.939 putnika. Na drugom mestu je Priština – Njujork sa 4.024 putnika,  a treće mesto drži ruta Beograd – Čikago sa 3.473 putnika.

most popular routes rs-us

Putnici iz Srbije ka SAD su u 2015. godini putovali isključivo preko drugih evropskih zemalja, jer nije postojao direktan let. Najviše njih je ka SAD otputovalo Lufthansom preko Frankfurta i Minhena (8.051 ili 19,9%). Na letu preko Amsterdama u kombinaciji Air Serbije i KLM-a otputovalo je 5.988 putnika što je 14,8%. Cirih je treći po redu tranzitni aerodrom. SWISS-om preko Švajcarske je u SAD otputovalo 3.933 putnika ili 9,7%, a najveće iznenađenje ovog istraživanja je četvrto mesto na listi najpopularnijih tranzitnih aerodroma. To je Istanbul, čvorište Turkish Airlinesa, koji se poslednjih godina nametnuo kao veoma važna raskrisnica ne samo ka Istoku već i ka Zapadu. Preko ovog aerodroma ka SAD je letelo 3.828 putnika ili 9,4%. Tik iza njega je Beč, preko koga je otputovalo 3.684 putnika ili 9,1 posto. Pariski aerodrom Charles de Gaulle (CDG) je šesti sa udelom od 8,4% ili 3.406 putnika. Preko ovog aerodroma putnici koriste letove Air Serbije do Pariza i Air France-a i Delte do SAD.

SER-USA share

Druge analize daju još slabije rezultate

U poređenju sa drugim pokazateljma (iz eSmash programa) u koje smo imali samo kratak uvid OAG analiza pokazuje bolje rezultate. Prema tim drugim podacima ruta Beograd – Njujork imala je tek 6306 putnika u prošloj godini, ali treba imati u vidu da druga analiza u obzir uzima samo karte koje su prodate preko BSP sistema (GDS) ali ne i one prodate direktno kod avio kompanija ili preko interneta.

Treći podaci za rutu od Beograda do Njujorka, prema internoj analizi jedne evropske avio kompanije pokazuju da za ovu rutu nedeljno bude prodato 85 karata u Srbiji.

Prodaja iz SAD mnogo bolja

Iako analize u koje smo imali uvid ne pokazuju koliko karata se proda u SAD za letove ka Srbiji, prema iskustvima naših agencija i avio kompanija taj broj je veći, čak znatno. Ali uz ograničenje na letnju sezonu, kada se na tržištu zaista oseti „navala“ naših ljudi iz Amerike koji žele da posete zemlju iz koje su potekli.

Neke nezvanične procene se kreću do dva-tri puta više putnika iz SAD ka Srbiji nego obrnuto te ukupan broj putnika između dva grada na godišnjem nivou ide do maksimalno 40.000 što bi bilo dovoljno tek za dva leta nedeljno na granici isplative popunjenosti putničke kabine.

New York City HDR

New York City HDR