Montenegro Airlines u problemima

|||Montenegro Airlines u problemima

Montenegro Airlines u problemima

U Crnoj Gori tvrde da je Montenegro Airlines-u odobrena nelegalna finansijska pomoć od profita koji prave Aerodromi Crne Gore.

2017-10-10T13:03:17+00:00 Objavljeno: 2017-10-10T13:03:17+00:00 10. 10. 2017.|13:03Autor: Tagovi:, , , , , |

Crnogorska nacionalna aviokompanija Montenegro Airlines ima problem da održi postojeći red letenja pošto trenutno dva aviona nisu operativna.

Avion Embraer 195, registarske oznake 4O-AOA, ostao je pre neki dan na aerodromu u Varšavi nakon što je tamo prevezao fudbalsku reprezentaciju Crne Gore. Motor aviona je prilikom sletanja na varšavski aerodrom oštećen udarom ptice. Drugi od tri Embraera, registarskih oznaka 4O-AOB je već duže vreme na redovnom servisu.

Jedinom operativnom Embraeru (4O-AOC) pridružena su i dva stara Fokkera 100 što je trenutno nedovoljno da se svi planirani letovi obave prema predviđenom redu pa su kašnjenja veoma česta.

U isto vreme Montenegro Airlines se suočava sa ozbiljnim finansijskim problemima pošto su joj računi zbog velikih dugovanja blokirani. Prema informacijama Centralne banke Crne Gore, ova je kompanija blokirana već mesec dana zbog 2,2 miliona evra duga. Osim državi za poreze, crnogorski prevoznik je dužan i Aerodromima Crne Gore, beogradskom aerodromu, Kontroli letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA), Embraeru, Eurocontrolu i mnogim drugima.

Crnogorske Vijesti su došle u posed dokumenta kojim se dokazuje da je Vlada Crne Gore dala nezakonitu finansijsku pomoć Montenegro Airlines-u. Prema pisanju ovog dnevnika, Vlada CG je na sednici održanoj 21. septembra dala saglasnost da Aerodromi Crne Gore svoj profit iz 2013. i 2015. godine u iznosu od 2,3 miliona evra umesto u državni budžet daju kao garanciju Montenegro Airlinesu za kredit kod Hipotekarne banke koji će biti iskorišćen za postizanje likvidnosti.

Vlada Crne Gore je pre nekoliko meseci već platila dug Montenegro Airlinesa od 2,2 miliona evra, pa je, sa ovim novim, ukupan iznos ustupljenih sredstava crnogorskom avioprevozniku za šest meseci dostigao 4,5 miliona evra. Ovakav vid pomoći nije u skladu sa zakonima Crne Gore, a takođe je zabranjen po normama Evropske unije pišu Vijesti.

Međutim, Vlada Crne Gore je odlučna da sačuva svog nacionalnog avioprevoznika jer smatra da on značajno doprinosi turizmu i nacionalnoj ekonomiji. Sa oko 550.000 putnika koliko će Montenegro Airlines ove godine prevesti Crna Gora ostvaruje preko 165 miliona evra direktnih i indirektnih prihoda.

Vlada Crne Gore trenutno radi na planu oporavka nacionalnog avioprevoznika. Gašenje ili stečaj ne dolaze tvrde izvori iz Montenegro Airlines-a, a prenose Vijesti. Oni navode da se trenutno razmatra model koji bi doveo do optimizacije na svim nivoima poslovanja i do finansijskog restruktuiranja tako da se osim povećanja prihoda i broja putnika stvore i uslovi za redovno izmirenje svih obaveza.

Kredit koji je upravo odobren ima rok otplate od sedam meseci, a ako kompanija to ne bude mogla da plati banka će se naplatiti iz garancije Aerodroma. Prema tom rasporedu optimizacija bi trebalo da pokaže značajne efekte pre proleća sledeće godine, kako se u maju, kada ističe rok otplate kredita, Montenegro Airlines ponovo ne bi našao u istoj ili sličnoj situaciji.