Novi zakon u EU protiv nelojalne konkurencije

Za kršenje pravila zaštite konkurentnosti prevoznicima van EU će biti ukidane dozvole za letove. Air Serbia, bi mogla biti prva žrtva novog zakona.

Datum / Date: 12.11.2015.

Autor / Author: Aviatica

European Union Flags

Evropska komisija radi na pripemi predloga Zakona koji bi trebalo da spreči nelojalnu konkurenciju koja dolazi od avio-kompanija van EU.

Ovaj Zakon će imati mogućnost da suspenduje dozvole za letove avio kompanijama koje budu kršile pravila konkurentnosti koja važe unutar EU.

Evropska komisija je bila ponukana nezaustavljivom ekspanzijom zalivskih avio prevoznika koji dobijaju ogromnu finansijsku pomoć od svojih vlada čime se dovode u povlašćeni položaj u odnosu na avio prevoznike koji posluju isključivo na komercijalnim principima.

Postojeći zakoni koji bi trebalo da štite konkurentnost su trenutno neefikasni i zbog toga su evropski avio prevoznici, na prvom mestu Lufthansa Grupa i Air France-KLM, tražili od Evropske komisije hitnu reakciju.

Novi zakonski predlog sadržaće zaštitu za evropske avio prevoznike i to tako što će ih štititi od diskriminacije na tržištu i od nelegalnih državnih subvencija koje konkurentske avio kompanije dobijaju.

Predlog zakona će najverovatnije biti predstavljen javnosti 2. decembra, dok se njegova primena može očekivati već od naredne godine

Air Serbia bi mogla biti na udaru

Dok čeka dozvole za letove ka SAD, Air Serbia bi mogla da izgubi one za letove ka EU, ukoliko bi Evropska komisija (EK) usvojila ovaj zakon.  Air Serbia je pod istragom Evropske komisije radi utvrđivanja ko u ovoj kompaniji zapravo ima efektivnu kontrolu upravljanja. Kako je nedavno potvrđeno EK još uvek čeka dokumentaciju iz Air Serbije kako bi zatvorila istragu.

asl exyu

Ako bi se dokazalo da našom kompanijom efektivno upravlja Etihad Airways (a dovoljno bi bilo samo to što njen prvi čovek ima email adresu koja se završava na @etihad.ae) onda bi ona bila smatrana bliskoistočnom avio-kompanijom i izgubila bi pravo da koristi povlastice evropskog otvorenog neba, već bi za svaku liniju ka EU morala da traži posebnu dozvolu. Drugi problem bi mogla da bude državna pomoć koju Air Serbia prima od svog nastanka. Ona je u prošloj godini iznosila 79 miliona evra, a bez nje bi kompanija bila u gubitku.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije