Bombardier C Series na sajmu u Dubaiju

Avion C Series je ozbiljan i veliki projekat koji je dotakao nedodirljive A320 i B737. Ovaj lepotan svakako zaslužuje da stoji uz svoju jaku konkurenciju.

Datum / Date: 11.11.2015.

Autor / Author: Dragan Nikolić

Bombardier je predstavio svoj avion CSeries na vazduhoplovnom sajmu u Dubaiju i ujedno najavio početak poslednje faze testiranja ovog zanimljivog aviona, koji pokušava da pronađe zasluženo mesto u društvu neprikosnovene Airbusove A320 familije i čuvenog Boeingovog klasika 737.

Avion sa kapacitetom od 100 do 130 putnika je do nedavno smatran igračkom za tržište Bliskog istoka, ali stručnjaci smatraju da se situacija u ovom već duže vremena rastućem regionu sada može promeniti. Dok se to ne desi novi CS100 i malo veći CS300 biće predmet kupovine evropskih avio kompanija.

cseries seat

Osim SWISS-a koji će biti prvi operator manje verzije CS100, na sajmu u Dubaiju se pojavio i prvi kupac CS300. Letonski airBaltic će prvi u svetu početi da koristi ovu neznatno izmenjenu verziju sa povećanim kapacitetom i komforom. U Dubaiju je naručeno 13 komada, a ostavljena je i mogućnost za dodatnih sedam. Prvi CS300 se u Rigi, u bojama airBaltica očekuje u drugoj polovini 2016.

Pre toga, njegov malo manji prethodnik CS100 će poleteti za SWISS. Test avion koji je izložen na sajmu u Dubaiju je u SWISS-ovoj uniformi. Ovaj avion će biti veoma važna prekretnica za švajcarsku avio kompaniju. On treba da zameni postojeći Avro RJ, izjavio je za sajt Aviatica portparol SWISS-a Stefan Vasić.

„Očekujemo da sertifikacija novog aviona bude završena do kraja 2015. Prva isporuka bi trebalo da bude polovinom 2016. Trenutno još analiziramo na kojim linijama će se ovaj avion koristiti. Odluke još nisu donete, ali će to uglavnom, pogotovo na početku, biti linije na kojima danas leti Avro“, rekao je Vasić.

Bombardier-ov avion CSeries je prema dosadašnjim rezultatima testova pokazao izuzetne kvalitete. On je znatno tiši od aviona u svojoj klasi i troši manje goriva, te proizvodi značajno manje štetnih gasova. Ovaj avion će se u eksploataciji pokazati veoma korisnim i ekonomičnim za svaku avio kompaniju, a očekuje se da poveća prihode na nekim slabijim rutama.

cseries cabin

CS100 će sasvim sigurno zadovoljiti i putnike, u šta se uverila i Aviatica obilazeći prostranu i prelepu kabinu ovog aviona. Sa pomalo neobičnom konfiguracijom od tri plus dva sedišta po redu u ekonomskoj klasi CS100 nudi povećan komfort i značajno smanjuje broj uvek neudobnih sedišta u sredini. Prolaz između sedišta je širi što omogućava bolju prohodnost i povećava brzinu ukrcavanja i iskrcavanja, olakšava kretanje osobama sa problemom u kretanju i ubrzava evakuaciju.

Prozori su veći i izduženiji tako da putnici mogu sa većom lakoćom da uživaju u pogledu, dok kabina dobija više prirodnog svetla. Unutrašnje osvetljenje je takođe moderno sa brojnim ambijentalnim podešavanjima.

cseries cockpit

Opšti utisak nakon prvog obilaska ovog test aviona je izvanredan. Ovaj avion je očaravajući i nadamo se da če početna suzdržanost avio-kompanija ubrzo proći. Dolazak aviona na sajam u Dubai bio je dobar potez. Postignut je dogovor o kupovini pet komada CS300 od strane iračke avio-kompanije Iraqi Airways, a već ranije je dogovorena kupovina deset CS100 od strane Gulf Air-a.

cseries tail

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije