Šta se dešava sa avionima Air Serbije?

Početna|VESTI|Srbija / Region|Šta se dešava sa avionima Air Serbije?

Šta se dešava sa avionima Air Serbije?

Air Serbia se već danima suočava sa ogromnim poteškoćama usled čestih kvarova aviona i ispadanja iz saobraćaja.

Objavljeno:2. 7. 2019.|16:47Autor: Tagovi:, , , , , |

Već nekoliko dana letovi aviokompanije Air Serbia beleže značajna kašnjenja, a razlog su kvarovi aviona i njihovo ispadanje iz saobraćaja zbog čega dolazi do drastičnog pomeranja operativnog plana.

Prema informacijama o aktuelnim letovima na sajtu beogradskog aerodroma Nikola Tesla, samo danas u prvoj polovini dana kasnili su letovi za Amsterdam (4 sata), Tel Aviv (3 sata), London (sat), Antalija (4 sata), Algero (sat i po). Let za Tivat (JU182) kasniće najmanje dva sata, a let za Podgoricu (JU172) je otkazan.

Danas je sve počelo u 6.40, kada je avion YU-APC (Novak Đoković) na letu JU360 za Amsterdam, krenuo da taksira. Zauzeo je poziciju za poletanje na početku piste, ali umesto da poleti, on se samo provozao do kraja piste i vratio nazad na parking poziciju. Putnici su nakon četiri sata odleteli drugim avionom (YU-APK). Avionu koji nosi ime našeg slavnog tenisera je ovo danas već treće ispadanje iz saobraćaja za malo više od dve nedelje. Prethodno se kvario 16. i 18. juna.

Ovaj događaj pokrenuo je lanac kašnjenja, a sve je dodatno zakomplikovao i avion YU-APF, koji je sinoć ostao „zarobljen“ na frankfurtskom aerodromu, pa je tek danas kasno pre podne stigao nazad u Beograd. Ovaj avion je juče u odlasku iz Beograda kasnio oko dva sata, stigao je u Frankfurt tačno pred zatvaranje aerodroma za avio operacije, pa je morao da prenoći.

U subotu, 29. juna, situacija je bila takođe veoma kritična. Čak pet letova je kasnilo u dolasku od najmanje dva sata. Otkazan je let za Maltu, a dva sata je kasnio let iz Beograda za Štutgart.

Nema Boeing-a za čartere

Air Serbia trenutno obavlja saobraćaj bez dva Boeing-a 737 koji su dosta dugo na radovima u hangaru Jat Tehnike. Oni bi trebalo da obavljaju čarter letove, kojih ove godine Air Serbia ima bar za 30 posto više nego prošle, ali zbog datih okolnosti, čartere lete Airbus-evi. Iz nepoznatog razloga i jedan Airbus A320 (YU-APH, Vlade Divac) je van saobraćaja od 26. juna, a avioni ATR već tradicionalno ispadaju iz saobraćaja skoro na dnevnoj bazi.

Avion YU-ALT, koji je u petak, 28. juna bio angažovan na letu do Aerodroma Morava, isključen je iz saobraćaja sledećeg dana. YU-ALV je imao nekakav kvar u Podgorici, 29. juna ujutro, kada se odmah po poletanju vratio na podgorički aerodrom. Ostao je tamo celo pre podne i izgubio je jednu rotaciju nakon toga.

Iznajmljen CRJ900

Iznajmljeni avion od Nordike, Bombardier CRJ900, koji je trabalo da rastereti flotu Airbus-a, takođe je imao nekih neplaniranih ispadanja i to tri dana zaredom. Prvo je u četvrtak, 27. juna imao problema odmah ujutro. Otkazan je let za Hamburg. Potom je sledećeg dana odleteo u Štutgart gde je neplanski ostao dva sata duže zbog čega su svi njegovi kasniji letovi tog dana kasnili (posle Štutgarta, leteo je za Podgoricu pa Cirih). Avion je očigledno imao neki tehnički problem, pošto je i sledećeg dana (subota, 29. jun) kasnio dva sata na prvom jutarnjem letu za Hamburg i izgubio je celo pre podne, pa je tog dana otkazan let za Maltu.