Novi Airbus-ov avion A321XLR je već pravi hit
Airbus A321XLR je revolucionaran model aviona - to će biti prvi uskotrupni avion za dugolinijski saobraćaj.
Datum / Date: 08.07.2019.
Autor / Author: Aviatica
Prateći veoma pozitivne reakcije tržišta, Airbus je pokrenuo proizvodnju aviona A321XLR kao dodatak svojoj najprodavanijoj porodici aviona A321neo.
A321XLR je revolucionaran model kojim Airbus odgovara na zahteve tržišta za avionima dugog doleta. On će doneti značajnu korist aviokompanijama koje ga budu koristile jer će trošiti i do 30 posto manje goriva po sedištu nego prethodna generacija ovog modela.
Počev od 2023. novi avion će početi da leti na linijama koje su duže za 15 posto (do 8.400 km) od onih koje obavlja avion A321LR. Zahvaljujući povećanom doletu, ovo će biti jedini uskotrupni avion koji će moći da obavlja linije koje do sada obavljaju isključivo širokotrupni avioni većeg putničkog kapaciteta, što će omogućiti većem broju avio kompanija da uspostavljaju duge linije sa smanjenim rizikom od visokih troškova i gubitaka.
Izmenama do većeg doleta
Avion je u potpunosti zasnovan na modelu A321LR i svim modelima A320 porodice uz pojedine izmene koje mu omogućavaju veći dolet. Povećan mu j rezervoar za gorivo, unapređen je i ojačan stajni trap kako bi mogao da poleti sa većom težinom i optimozovan je rad flapsova što će omogućiti identične performanse prilikom poletanja kao i kod prethodnih modela.
Predstavljanje ovog aviona javnosti na nedavno održanom pariskom vazduhoplovnom sajmu, Paris Air Show, bio je ispraćen velikim interesovanjem. Može se reći da je odmah postao veliki hit jer su aviokompanije već zainteresovane za kupovinu 253 aviona.
Više prostora za putnike
Male sumnje koje su se pojavile u vezi sa udobnošću putničke kabine brzo su razvejane. Iako je uskotrupni, avion će imati širi trup od svojih konkurenata što će omogućiti da se unutar putničke kabine postave šira sedišta poput onih koja se stavljaju u širokotrupne avione.
Airbus se potrudio da projektuje putničku kabinu tako da aviokompanije neće moći svojevoljno da menjaju konfirugraciju i da dodaju ekstra sedišta i redove. Biće tako kako Airbus napravi i tačka. Na taj način će se sprečiti smanjenje prostora za putnike, što je veoma važno s obzirom da će ovaj avion moći da obavlja i letove duge devet časova.
Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije |