United divljački skinuo putnika sa leta zbog overbukinga

Početna|VESTI|Svet|United divljački skinuo putnika sa leta zbog overbukinga

United divljački skinuo putnika sa leta zbog overbukinga

Snimci na kojima se vidi kako obezbeđenje divljački izvlači iz aviona putnika United-a izazvao žestoke reakcije javnosti.

Objavljeno:11. 4. 2017.|12:04 » 14:38Autor: Tagovi:, , , |

Putnik United Airlines-a (United, UA) izbačen je sa leta od Čikaga do Luivila (Louisville) u Kentakiju. Snimci ostalih putnika u kojima se vidi kako radnici aerodromskog obezbeđenja na divljački način izbacuju putnika iz aviona za tili čas je obišao planetu, a šteta koja je napravljena aviokompaniji je nepopravljiva.

Potpuno zasluženo United je dobio žestoku osudu celokupne svetske javnosti, a čak se i čuveni američki voditelj Džimi Kimel veoma detaljno i žestoko osvrnuo na jučerašnji događaj praveći čak i posprdnu video reklamu za United.

Na pomenutom letu je došlo do overbukinga (overbooking). To je situacija kada aviokompanija ima više prodatih karata nego mesta u avionu. Ovakva situacija je uobičajena i normalna, i za nju postoje jasni propisi, koji su ovde donekle bili ispoštovani, ali onda je cela situacija dobila strašan preokret.

Naime, službenici aviokompanije su prvo tražili četvoro dobrovoljaca koji bi odustali od leta u zamenu za 400 dolara i noćenje u hotelu. Kada se niko nije javio oni su ponudili 800 dolara, ali ni tada se niko nije dobrovoljno prijavio pa su radnici United-a rekli da će kompjuter izabrati četvoro putnika. Sve ovo je normalna procedura, ali ono što zapada u oči je zašto je kompanija čekala da se putnici ukrcaju pa onda tražila da četvoro napusti avion.

Sam razlog je takođe sumnjiv jer i nije bilo stvarnog overbukinga, tj. bilo je onoliko putnika koliko i sedišta, ali je United shvatio da mora u Luivil da prebaci svojih četvoro zaposlenih koji su bili na tzv „standby“ kartama. Ove karte, koje obično dobijaju zaposleni omogućavaju njihovim nosiocima putovanje, samo u slučaju da postoji mesto na letu. Pošto u ovom slučaju nije bilo mesta, ni ovo četvoro nije moglo da putuje. Aviokompanija je još ovde napravila težak prekršaj jer ovako nešto nije smela da dozvoli.

Sledeći propust koji je United napravio je u samom gejtu, gde je bio obavezan da u slučaju overbukinga izvrši skidanje viška putnika sa leta.

Niz prekršenih procedura kulminirao je kada je navodno kompjuter izabrao doktora i njegovu ženu. Doktor je rekao da ne može da napusti avion jer mora sledećeg jutra da se javi na dužnost u bolnicu gde radi, ali to nije bilo dovoljno kabinskom osoblju, koje je pozvalo aerodromsko obezbeđenje. Oni su potpuno divljački izvukli doktora sa svog sedišta, pritom mu razbivši vilicu. Dok je doktoru iz usta curila krv, oni su ga kao životinju vukli između redova. Putnici su vrištali, a neki od njih su i sve snimili svojim kamerama te je ovaj događaj veoma brzo dospeo na net.

United se suočio sa žestokim osudama javnosti i to potpuno sa razlogom. Nakon toga se oglasio i Oskar Munjoz, generalni direktor United-a koji je izrazio žaljenje zbog ovog uznemirujućeg događaja. On je rekao da su u kompaniji bili prinuđeni da „razmeste“ putnike. Ovakvo njegovo objašnjenje samo je dodatno razjarilo javnost, koja upravo razapinje United po svim društvenim mrežama. Munjoz je potvrdio da će United-ov tim hitno pokušati da pronađe sve odgovore na ovaj incident kao i da će uspostaviti kontakt sa povređenim putnikom.

United Airlines (United) je jedna od tri najveće američke aviokompanije. Članica je Star Alliance. Ovaj događaj se negativno odrazio ne samo na Unitedove letove već i na letove drugih aviokompanija članica alijanse, koji sada više ne mogu biti sugurni da će njihovi putnici koji se po osnovu code share ugovora nađu na letu United-a imati ispravan tretman, po najvišim standardima kakve propisuje Star alijansa.