Wizz Air objavio 453 miliona evra gubitka u prvom kvartalu 2022.

Wizz Air, uprkos velikom porastu broja putnika, ostvario operativni i finansijski gubitak od skoro pola milijarde evra.

Datum / Date: 01.08.2022.

Autor / Author: Aviatica

Foto: Wizz Air

Mađarska aviokompanija Wizz Air objavila je rekordan gubitak od 452,5 miliona evra prema nerevidiranim rezultatima za prva tri meseca u finansijskoj 2022.

Rezultati su pokazali da je ova kompanija, koja za sebe kaže da je jedna od najodrživijih evropskih aviokompanija sa najvećom stopom rasta, u periodu od 1. aprila do 30. juna 2022. ostvarila izuzetan porast u broju putnika ali uz gubitak koji je do sada nezabeležn u istoriji kompanije.

„Wizz Air je tokom prvog kvartala F23 nastavio da raste, jer je kovid 19 prešao iz pandemijske u endemsku pojavu. Broj putnika i prihod su preko četiri puta veći u odnosu na isti kvartal prošle godine i viši za skoro 20% u odnosu na nivo pre pandemije, uz 30% više angažovanih kapaciteta”, izjavio je Jožef Varadi, generalni direktor Wizz Air-a.

Na rezultate poslovanja, osim pandemije, najviše je uticao porast cene goriva koje su duplo veće nego pre pandemije, ali i rat u Ukrajini koji je napravio poremećaje u lancu snabdevanja koji su uticali na kontrolu vazdušnog saobraćaja, bezbednost i zemaljske operacije.

Troškovi po jedinici (CASK) za prvi kvartal su bili oko 40 posto viši nego u periodu pre pandemije, dok je prihod po jedinici (RASK) bio za 10 posto niži. Kao jedan od najvažnijih razloga za porast troškova po jedinici u Wizz Air-u navode inflaciju.

U izveštaju se navodi da su operativni gubici kompanije iznosili 285 miliona evra, dok je na neto prijavljene gubitke od 453 miliona evra uticao jak dolar koji je izazvao “negotovinski, nerealizovani uticaj na rezultate”, tvrde u kompaniji.

Iako ovakvi rezultati ukazuju na velike finansijske probleme za kompaniju, u njoj tvrde da su znato poboljšali likvidnost koja sada iznosi 1,6 milijardi evra.

Varadi se u komentarima na rezultate osvrnuo i na tržište Zapadnog Balkana, za koje je naveo da je bilo u fokusu tokom oporavka saobraćaja.

„Tokom prvog kvartala smo se fokusirali na proširenje mreže – obnavljanje kapaciteta na glavnim tržištima do nešto nižeg nivoa u odnosu na period pre pandemije. Oko 30% naših novih kapaciteta je iskorišćeno na tržištima na kojima smo proširili poslovanje tokom kovida 19“, i tom prilikom naveo Italiju, Albaniju, Abu Dabi, nove baze u Velikoj Britaniji i na zapadnom Balkanu.

Ova kompanija je međutim, otkazala ili suspendovala veliki broj linija u našem regionu. Pored ranije suspenzije letova od Beograda do Bilunda, Tuzle do Milana, Ljubljane do Brisela (Šarleroa) i Prištine do Dortmunda i Rima, sada su tome dodati i letovi do Vekša (Vaxjo) iz Beograda i Tuzle. Značajno je smanjen i broj letova na velikom broju drugih linija iz Beograda, Skoplja, Ljubljane, Banjaluke, Prištine, Niša, Podgorice, Splita i Dubrovnika.

Varadi ovo objašnjava kao prilagođavanje mreže u odnosu na poremećaje u lancu nabavke. „Sproveli smo taktičko smanjenje kapaciteta od juna nadalje da bismo povećali agilnost poslovanja i lanca nabavke,“ tvrdi on.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije