Avianca Brazil u bankrotu

Avianca Brazil je proglasila bankrot i zatražila sudsku zaštitu od poverilaca nakon odluke da joj se zaplene avioni

Datum / Date: 14.12.2018.

Autor / Author: Dragan Nikolić

Foto: D. Nikolić

Avianca Brazil je proglasila bankrot i zatražila sudsku zaštitu od poverilaca. Kao razlog je naveden finansijski gubitak i sukob sa kompanijom od koje su iznajmili avione. Američka firma Aircastle koja se bavi lizingom aviona tražila je svoje avione nazad. Od 14 koliko ih ima Avianca, tri su uspeli da zaplene dok je 11 još uvek nedostupno. Sud u Brazilu je doneo rešenje da Avianca mora da vrati i preostalih 11 aviona, ali je dao dodatni rok ovoj kompaniji od mesec dana da to i učini, kako bi se sprečilo da putnici baš u vreme praznika ostanu bez letova.

Avianca Brazil je na svom sajtu objavila saopštenje u kome se kaže da uprkos proglašavanju bankrota putnici nemaju razloga za brigu, jer kompanija ostaje operativna. Oni tvrde kako su zatražili sudsku zaštitu da bi sačuvali operatvnost. Osnovni problem za kompaniju su nagomilanu gubici koji su dostigli skoro 150 miliona evra.

Kompanija, koja se orginalno zove Oceanair pre nekoliko godina je postala deo Synergy Groupe čiji vlasnik je čuveni južnoamerički biznismen German Efromovič. Generalni direktor kompanije je Žoze Efromovič, Germanov brat. Ova grupa je ujedno i vlasnik Avianca Holdinga u okviru koga u Kolumbiji postoji i posluje i aviokompanija Avianca. Brazilska kompanija Oceanair je dobila samo mogućnost da koristi brend ime Avianca za svoje avio operacije i ujedno je pristupila Star Alijansi kao pridruženi, regionalni partner preko kolumbijske Aviance.

Bez 14 aviona koje mora da vrati lizoru, Avianca Brazil će ostati sa flotom koja broji 40 aviona: 4 širokotrupna Airbus-ova A330 i ostalo su uskotrupni Airbusovi iz porodice A320 (A318/A319/A320), a među njima je i desetak A320neo aviona. Kompanija ima veliku porudžbinu od preko 50 aviona A320neo dok je postojao plan da se širokotrupna flota obnavlja novim Airbusovim A350-900, kojih je naručeno 10 i čija isporuka bi trebalo da počne od 2020.

Budućnost kompanije je sada veoma neizvesna. Osim što mora da vrati četvrtinu flote lizoru, Avianca Brazil će imati samo dva meseca rok da sudu dostavi plan oporavka i otplate duga dok će naredne dve godine biti pod stalnim sudskim nadzorom.

Pratite nas na Facebook-u da biste uvek saznali najnovije vesti iz avijacije