Flying V – maketa aviona budućnosti obavila uspešan probni let

Početna|VESTI|Svet|Flying V – maketa aviona budućnosti obavila uspešan probni let

Flying V – maketa aviona budućnosti obavila uspešan probni let

KLM i Tehnološki univerzitet u Delftu predstavili najrevolucionarniju promenu u vazduhoplovstvu još od uvođenja mlaznog motora.

Objavljeno:3. 9. 2020.|09:34Autor: Tagovi:, , , , |

Projekat aviona budućnosti, nazvanog Flying V zbog svog dizajna u obliku latiničnog slova V za korak je bliži realizaciji.

Let probnog modela (makete) ovog ultra-modernog aviona trajao je nekih pet minuta oko vojnog aerodroma u Fasbergu u Nemačkoj, odakle je Flying V uspešno poleteo i sleteo.

Flying V letelica predstavlja revoluciju u avio-industriji. Avion je dizajniran tako da se putničke kabine, prtljažnik i rezervoari za gorivo nalaze u krilima, stvarajući tako poboljšani aerodinamički oblik. Trup i krila letelice integrisani su u V oblik, kome avion budućnosti i duguje ime. Prema proračunima, Flying V će trošiti 20 odsto manje goriva od današnjih energetski najefikasnijih letelica, poput aviona Airbas A350.

„Smanjenje potrošnje goriva od 20 procenata možda se ne čini puno“, kaže menadžer projekta dr Rolf Vos iz Tehnološkog univerziteta u Delftu. „Ali ako ovaj avion bude leteo na dugolinijskim letovima, to će biti najrevolucionarnija promena u vazduhoplovstvu od uvođenja mlaznog motora“.

Flying V je rezultat je godišnje saradnje Tehnološkog univerziteta u Delftu i holandske avio-kompanije KLM (Royal Dutch Airlines), a projektu se priključio i proizvođač aviona, Airbus. Projekat je prvi put predstavljen na godišnjoj vazduhoplovnoj konferenciji IATA održanoj u junu prošle godine u Seulu.

Nova letelica budućnosti biće namenjena dugolinijskim letovima. Dizajniranje potpuno drugačijeg aviona od svih dosadašnjih nosilo je sa sobom mnoge izazove, pre svega, kako napraviti potpuno drugačiji avion koji će ujedno moći da koristi postojeće aerodrome. Inženjeri su zato pazili da raspon krila novog modela bude isti kao i kod već korišćenih, a čak i tako Flying V ima kapacitet od 314 putnika i 160 kubnih metara prtljažnog protora, kao i savremeni Airbus A350. A sledeći korak je Flying V let na bio-gorivo.

Povodom uspešnog probnog leta, Pieter Elbers, generalni direktor KLM-a je izjavio: „Nedavni događaji izazvani pandemijom koronavirusa su još jasnije pokazali da vazduhoplovna industrija mora postati održivija, a KLM želi da i dalje doprinosi tome.To što se avio-industrija nalazi u vrlo izazovnim vremenima ne znači da će KLM odustati od podrške ovom projektu“.

Prema predviđanjima Flying V avion će prve putnike prevoziti između 2035. i 2040.

Foto: KLM