Projekat aviona budućnosti, nazvanog Flying V zbog svog dizajna u obliku latiničnog slova V za korak je bliži realizaciji.
Let probnog modela (makete) ovog ultra-modernog aviona trajao je nekih pet minuta oko vojnog aerodroma u Fasbergu u Nemačkoj, odakle je Flying V uspešno poleteo i sleteo.
Flying V letelica predstavlja revoluciju u avio-industriji. Avion je dizajniran tako da se putničke kabine, prtljažnik i rezervoari za gorivo nalaze u krilima, stvarajući tako poboljšani aerodinamički oblik. Trup i krila letelice integrisani su u V oblik, kome avion budućnosti i duguje ime. Prema proračunima, Flying V će trošiti 20 odsto manje goriva od današnjih energetski najefikasnijih letelica, poput aviona Airbas A350.
„Smanjenje potrošnje goriva od 20 procenata možda se ne čini puno“, kaže menadžer projekta dr Rolf Vos iz Tehnološkog univerziteta u Delftu. „Ali ako ovaj avion bude leteo na dugolinijskim letovima, to će biti najrevolucionarnija promena u vazduhoplovstvu od uvođenja mlaznog motora“.
Flying V je rezultat je godišnje saradnje Tehnološkog univerziteta u Delftu i holandske avio-kompanije KLM (Royal Dutch Airlines), a projektu se priključio i proizvođač aviona, Airbus. Projekat je prvi put predstavljen na godišnjoj vazduhoplovnoj konferenciji IATA održanoj u junu prošle godine u Seulu.
Nova letelica budućnosti biće namenjena dugolinijskim letovima. Dizajniranje potpuno drugačijeg aviona od svih dosadašnjih nosilo je sa sobom mnoge izazove, pre svega, kako napraviti potpuno drugačiji avion koji će ujedno moći da koristi postojeće aerodrome. Inženjeri su zato pazili da raspon krila novog modela bude isti kao i kod već korišćenih, a čak i tako Flying V ima kapacitet od 314 putnika i 160 kubnih metara prtljažnog protora, kao i savremeni Airbus A350. A sledeći korak je Flying V let na bio-gorivo.
Povodom uspešnog probnog leta, Pieter Elbers, generalni direktor KLM-a je izjavio: „Nedavni događaji izazvani pandemijom koronavirusa su još jasnije pokazali da vazduhoplovna industrija mora postati održivija, a KLM želi da i dalje doprinosi tome.To što se avio-industrija nalazi u vrlo izazovnim vremenima ne znači da će KLM odustati od podrške ovom projektu“.
Prema predviđanjima Flying V avion će prve putnike prevoziti između 2035. i 2040.

Foto: KLM
Komentari predstavljaju lična mišljenja autora komentara i ne predstavljaju stav redakcije. Aviatica zadržava prava neobjavljivanja ili brisanja komentara koji sadrže reklame, linkove psovke, prozivanje i vređanje drugih osoba, iznošenje ličnih podataka kao i govor mržnje definisan prema Zakonu o javnom informisanju i medijima (čl. 75) kao iznošenja ideja, mišljenja, odnosno informacija kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, polu, zbog njihove seksulane opredeljenosti ili drugog ličnog stvojstva, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Ostavljanjem komentara na ovom sajtu, saglasni ste sa pravilima komentarisanja i korišćenja sajta.